Muzykanci!

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0

Jakie instrumenty grały w naszej piosence? Posłuchaj jeszcze raz, wyobraź sobie, że grasz na różnych instrumentach – pokaż to ruchem.

Tańczymy z muzyką, zamieniamy się w różne zwierzęta.

 

 

Wyprawa do oceanu!

Pośród fal, w głębinach żyją różne morskie stworzenia: ryby, wodorosty, skorupiaki, walenie, ośmiornice, itd.

Posłuchaj historii pewnej rybki!

Co się działo w naszej piosence?

Pokoloruj obrazek z mieszkańcami oceanu, ale przed rysowaniem rozgrzej ręce do pracy z piosenką!

Pobawimy się dzisiaj razem z muzyką i liczbami!

Posłuchaj i baw się razem z nagraniem:

A Ty umiesz tańczyć Zygzaka?

 

 

 

Rozgrzej się i poruszaj z muzyką!

Nie tylko od święta, ale każdego dnia kochajmy nasze mamy i pomagajmy im. Jak możemy pomagać mamie? Posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=-BsMJ5tfl8U

Posprzątaj swój pokój, pościel łózko, poukładaj zabawki, nie tylko w dzień mamy!

 

 

Zabawa w motylki

Na początku piosenki wyobrażamy sobie, że jesteśmy motylkami, a nasze ręce to piękne skrzydła. Rozkładamy je i latamy – biegniemy na paluszkach machając rękoma.

Na słowa: „Jesteśmy motylki cały dzień fruwamy, cały dzień fruwamy.” – zatrzymujemy się, pokazujemy na siebie po czym rozkładamy ręce i machamy.

„Najładniejszych kwiatów na łące szukamy.” – dłoń kładziemy na czole i rozglądamy się dookoła, wypatrujemy kwiatów.

W czasie muzyki instrumentalnej, bez słów, biegniemy na paluszkach machając skrzydłami – razem z muzyką.

„Skrzydełko, skrzydełko, nóżki i wąsiki” – zatrzymujemy się i pokazujemy prawą rękę (skrzydełko), lewą, nóżki i palcami robimy wąsy

„Fruwają motylki po łące w takt muzyki” – dalej fruniemy na paluszkach

Spróbuj zagrać razem z muzyką!

Potrzebne przedmioty do gry:

  • 2 drewniane/plastikowe łyżki,
  • kawałek gazety,
  • siatka foliowa,
  • tarka,
  • łyżeczka,
  • 3 różne szklanki/bądź jedna.

 

 

Praczki

Podczas spaceru w parku Planty możemy znaleźć przy stawie pomnik trzech kobiet. Widziałeś go kiedyś? To praczki. Jak myślisz, co robią praczki? Piorą! Dzisiaj zatańczymy razem z praczkami!

 

 

Dziadek fajną farmę miał

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

Słuchamy piosenki, jakie zwierzęta mieszkają na farmie? Jakie wydają dźwięki? Posłuchaj nagrania odgłosów i spróbuj rozpoznać jakie to zwierzę:

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Spróbuj zaśpiewać z dziadkiem, jak robi kura? Jak robi krowa? Jak robi świnka? Jak robi kaczka?

Narysuj zwierzęta, które mieszkają na wsi!

 

Tańczymy Grozika!

https://www.youtube.com/watch?v=axhr4XYazYs

Na początku dzieci podskakują razem z piosenka. Na słowach „przyszedł do niej braciszek” – tupiemy, a podczas „połamał jej koszyczek” – klaszczemy. „Oj Ty, Ty” – grozimy jednym palcem, potem drugim, a na słowa „za koszyczek zapłać mi” robimy obrót.

Dziecko dostaje dwie drewniane/plastikowe łyżki. Trzyma je w rękach i rusza się razem z muzyką/piosenką. Muzyka co jakiś czas się zatrzymuje, a w czasie ciszy rodzic klaszcze/stuka jakiś rytm i zadaje w jaki sposób dziecko ma zagrać ten rytm, np. uderzając łyżką  łyżkę, łyżką o ścianę, krzesło, podłogę itp.

Zabawa z rytmem

Echo rytmiczne – rodzic gra/klaszcze jakiś rytm, zadaniem dziecka jest powtórzyć to jak echo. Można również się zamienić – dziecko tworzy rytm, a rodzic powtarza;

Zagraj godziny – ile liczb mamy w zegarze? Dzieci z muzyką chodzą po pokoju. W czasie pauzy zatrzymują się, a rodzic mówi liczbę od 1 do 12 – dzieci uderzają tyle samo razy w instrument głośno licząc.

Różne zegary są wokół nas. Posłuchaj jakie dźwięki one wydają, może sam już słyszałeś takie zegary?

https://www.youtube.com/watch?v=Z8CK80b0B-8

 

Tańczymy z zającem

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

„Zając długie uszy ma

trala la, trala la,

nosek słodki oczka dwa

hopsa, hopsa sa.

Każdy zając skacze: – HOP

HOP, HOP HOP

HOP HOP HOP

Jeden skok,

drugi skok

Teraz wszyscy: HOP!”

Na początku piosenki pokazujemy rękoma jakie uszy ma zając. Na słowa trala la – klaszczemy w swoje dłonie. Pokazujemy gdzie mamy nosek, oczka i skaczemy razem z zającem!

Zabawa w rozpoznawanie odgłosów, które wydają przedmioty w naszym domu. Zawiązujemy dziecku oczy, bądź ukrywamy przedmioty w torbie, np. klucze, papier, nożyczki, długopis, który może pstrykać, torba foliowa, folia aluminiowa itp. Można również wydawać odgłosy przesuwając krzesłem, otwierając drzwi, szuflady.

Zadaniem dziecka jest zgadnąć jaki przedmiot wydaje taki dźwięk.

Rytmika w domu

Podczas słuchania utworu Wiosna Vivaldiego tworzymy ilustracje do muzyki. Przed rozpoczęciem rysunku rozmawiamy o pierwszych oznakach wiosny: wracają ptaki, które zimą były w ciepłych krajach, więcej śpiewają, pojawiają się pierwsze kwiaty, pączki na drzewach, budzą się owady i zwierzęta. Słuchamy wspólnie utworu i wyobrażamy sobie jakie odgłosy przyrody, wiosny mogą naśladować instrumenty. Następnie staramy się to narysować.

https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss

 

Nauka piosenki Kle, kle boćku 

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Kle-kle, boćku, kle-kle

witaj nam bocianie,

Łąka ci szykuje,

Łąka ci szykuje

Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,

witamy cię radzi,

Gdy zza morza wracasz,

Gdy zza morza wracasz,

Wiosnę nam prowadzisz.

Kle-kle boćku, kle-kle,

Witaj na stodole,

Chłopcy ci szykują,

Chłopcy ci szykują

Gniazdo w starym kole.

 

Poniżej można znaleźć pomysł na instrumentacje z przedmiotów kuchennych.

Można spróbować zrobić również własne instrumenty muzyczne, pomysły można znaleźć w linku poniżej:

13 instrumentów muzycznych do zrobienia samemu za grosze

 

 

Mamo, tato przeczytaj dziecku wierszyk, a potem narysujcie razem bazie w  wiosennym wazonie.

Bazie kotki, bazie kotki

Na łaskotki na chichotki

Meszek miły, smyra nosek

A psik! Na zdrowie – proszę!

  • Wazon
  • …………………………………………………………………………………………..

Mamo, tato przeczytaj dziecku wierszyk, a potem razem pobawcie się

„Witające się rączki”

Dwie rączki się spotkały, więc się przywitały.

Najpierw zaklaskały, później się pogłaskały.

Mocno się ściskały, bo się dawno nie widziały.

Jak się przywitały, no to pogadały.

Gdy się pogłaskały, to się żegnać zaczynały.

Znowu zaklaskały, znów się pogłaskały.

Mocno się ściskały a na koniec pomachały.

Propozycje zabaw bez zabawek
Mamo, tato włącz do zabawy przedmioty codziennego użytku. Inspiruj się tym, co masz wokół – w kuchni, salonie, łazience. Zaufaj także swojemu dziecku. Zaobserwuj, jaki ono ma pomysł na zabawę i pozwól mu przejąć inicjatywę.
Mąka: Ten biały puch sprawdza się znakomicie w zabawach usprawniających zdolności małych paluszków. A ile przy tym frajdy!
  • Rysowanie na mące – na talerzyk lub tackę wsypujemy warstwę mąki. Dziecko rysuje wodząc palcem po dnie naczynia.
  • Masa solna – z połączenia mąki z solą i wodą powstaje masa solna (szklanka mąki, szklanka soli i pół szklanki wody). Zabawę dla dziecka może stanowić sam proces przygotowania masy – mieszanie, ugniatanie, zanurzanie rąk i wręcz taplanie się w tworzącej się masie. Zabawą może być także tworzenie z masy solnej różnych stworów, figurek, przedmiotów. Masa ta jest bardzo plastycznym materiałem do prac, które można utwardzić poprzez wypiekanie, a następnie udekorować za pomocą farb.
  • Mąkolina – z połączenia mąki pszennej z olejem (4 szklanki mąki i pół szklanki oleju) tworzy się masa przypominająca swą konsystencją piasek. Zabawy z wykorzystaniem mąkoliny to uczta dla zmysłu dotyku, a wraz z foremkami (do piaskownicy albo do ciasta) stanowi wspaniałe przypomnienie lata.
  • Gniotki – po wsypaniu mąki do balona powstaje tzw. gniotek, czyli kuleczka zmieniająca swoje kształty pod wpływem dotyku. Warto ją odrobinę ożywić np. dorysowując oczy, usta i dokładając zwariowaną czuprynę np. z włóczki.
  • Pierogi, a może ciasteczka – mąka to składnik wielu dań obiadowych i słodkości. Wykorzystaj naturalną ciekawość dziecka i pozwól sobie pomóc w lepieniu pierogów, mieszaniu ciasta, wykrawaniu czy zdobieniu ciasteczek.
Ziarna: Ryż, groch, fasola, kawa, ciecierzyca, pieprz… Jest wokół nas bardzo wiele ziaren i ziarenek, które możemy wykorzystać w zabawie z dzieckiem stymulując zmysł dotyku, wzroku a nawet słuchu.
  • Akcja segregacja – wsyp przynajmniej dwa rodzaje ziaren do miski i poproś dziecko, aby je posegregowało. To wyzwanie dobrze sprawdza się w przypadku maluchów. Starsze dzieci mogą zainteresować się przenoszeniem np. ziarna fasoli na łyżce z jednej miski do drugiej rozstawionej w odległości 2-3 metrów. Dużą przyjemność sprawia także samo dotykanie ziaren i ich przesypywanie.
  • Kolorowa posypka – wystarczy kolorowa krepa, ryż i ciepła woda, by te małe ziarenka zamieniły się w bajeczną posypkę. Jak to zrobić? Wkładamy krepę do naczynia z ciepłą wodą. Kiedy woda zostanie zabarwiona wyciągamy krepę i wrzucamy ryż na ok. 5 minut. Po odsączeniu ziaren należy je dobrze wysuszyć i bawić do woli.
  • Grzechotki – wsypując ziarna do jakiegokolwiek plastikowego lub metalowego opakowania po kosmetykach czy żywności stworzysz znakomity instrument domowej roboty. Możesz poeksperymentować z dzieckiem i stworzyć grzechotki o odmiennych dźwiękach wsypując inną ilość lub rodzaj ziaren.
  • „Wyklejziarnki”– przyklejając różnorodne ziarna do papieru można stworzyć zaskakujące arcydzieła. Ziarenka mogą stanowić całość jak i element prac plastycznych (np. ziarna kawy uzupełniają postać narysowanej wcześniej dziewczynki i stają się guzikami przy sukience).

 

Nauka języka angielskiego

 

Zapraszam Rodziców do wspólnej zabawy z dziećmi utrwalającej nazwy zabawek :

Miłej zabawy :))

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Tematyka tygodnia: POWRÓT PTAKÓW

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 30.03.2020 r. – Realizacja tematu Witaj boćku 30.03.2020

Wtorek 31.03.2020 r. wtorek 31.03.2020 Witaj jaskółeczko

Środa 01.04.2020 r. – Środa 01.04.2020 W bocianim gnieździe

Czwartek 02.04.2020 r. – Czwartek 02.04.2020 Bocian i żabki

Piątek 03.04.2020 r. – Piątek 03.04.2020 Ptasie głosy

 

Tematyka tygodnia: WIELKANOCNE ŚWIĘTA

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 06.04.2020 r. – Tematyka tygodniowa poniedziałek 06.04.2020

Wtorek 07.04.2020 r. – Wtorek 07.04.2020 Wielkanocny koszyczek

Środa 08.04.2020 r. – Środa 08.04.2020 r. Wielkanocny baranek

Czwartek 09.04.2020 r. Czwartek 09.04.2020r. Wielkanocne jajka

Piątek 10.04.2020 r. Wielkanocne wypieki

 

Tematyka tygodnia: WIOSNA W OGRODZIE

Zadania do wykonania:

Wtorek 14.04.2020 r. – Tematyka tygodniowa Wiosna w ogrodzie wtorek 14.04.2020r. Wiosenny ogród

Środa 15.04.2020 r. – Środa 15.04.2020r. Ogrodnik

Czwartek 16.04.2020 r. – Czwartek 16.04.2020r. Narzędzia ogrodnicze

Piątek 17.04.2020 r. – Piątek 17.04.2020r. Pożyteczne owady w ogrodzie

 

Tematyka tygodnia: KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 20.04.2020 r. – Tematyka tygodniowa

Wtorek 21.04.2020 r. – Wtorek 21.04.2020r Szanuj zieleń

Środa 22.02.2020 r. – Środa 22.04.2020r. Zostań przyjacielem Ziemi

Czwartek 23.04.2020 r.- Czwartek 23.04.2020r. Grzeczne dzieci segregują śmieci

Piątek 24.04.2020 r. – Piątek 24.04.2020r. Ekoprzedszkolak

 

Tematyka tygodnia: TAM, GDZIE MIESZKAM

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 27.04.2020 r. – Tematyka tygodniowa Tam, gdzie mieszkam poniedziałek 27.04.2020r. Białystok moje miasto

Wtorek 28.04.2020 r. – Wtorek 28.04.2020r. Flaga Polski 

Środa 29.04.2020 r. – Środa 29.04.2020r. Godło Polski

Czwartek 30.04.2020 r. – Czwartek 30.04.2020r. Jesteśmy Polakami

 

Tematyka tygodnia: BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 04.05.2020 r. – Tematyka tygodniowa Bezpieczny przedszkolak poniedziałek 04.05.2020r.

Wtorek 05.05.2020 r. – Wtorek 05.05.2020r. Nasze zabawy w piaskownicy

Środa 06.05.2020 r. – Środa 06.05.2020r. Bezpieczne zabawy z pieskiem.

Czwartek 07.05.2020 r. – Czwartek 07.05.2020r. Bezpieczne zabawy w domu

Piątek 08.05.2020 r. – Piątek 08.05.2020r.Bąź widoczny, bądź bezpieczny na drodze

 

Tematyka tygodnia: WYBRAĆ ZAWÓD TRUDNA SPRAWA, ALE DLA NAS TO ZABAWA

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 11.05.2020 r. – Tematyka tygodniowa Wybrać zawód trudna sprawa, ale dla nas to zabawa Poniedziałek 11.05.2020r. Piekarz

Wtorek 12.05.2020 r. – Wtorek 12.05.2020r. Pieczywo

Środa 13.05.2020 r. – Środa 13.05.2020r. Bajka o pierwszym rogaliku

Czwartek 14.05.2020 r. – Czwartek 14.05.2020r. Słodkie wypieki

Piątek 15.05.2020 r. – Piątek 15.05.2020r. Smaczne kanapki

Tematyka tygodnia: POZNAJEMY WIOSENNĄ PRZYRODĘ NA ŁĄCE

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 18.05.2020 r. – Tematyka tygodniowa Poznajemy wiosenną przyrodę na łące. Poniedziałek 18.05.2020r. Wiosenna łąka

Wtorek 19.05.2020 r. – Wtorek 19.05.2020r. Biedroneczki są w kropeczki.

Środa 20.05.2020 r. – Środa 20.05.2020r. Motyle, motylki.

Czwartek 21.05.2020 r. – Czwartek 21.05.2020r. Ślimak, ślimak pokaż rogi.

Piątek 22.05.2020 r -. Piątek 22.05.2020r. O czym kumkają żaby i brzęczą pszczoły

 

Tematyka tygodnia: MAMA, TATA I JA

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 25.05.2020 r. – Tematyka tygodniowa Mama,tata i ja Poniedziałek 25.05.2020r. Moja rodzina

Wtorek 26.05.2020 r. – Wtorek 26.05.2020r. Święto Mamy

Środa 27.05.2020 r. – Środa 27.05.2020r. Praca moich rodziców.

Czwartek 28.05.2020 r. – Czwartek 28.05.2020r. Dobrze być razem.

Piątek 29.05.2020 r. – Piątek 29.05.2020r. Pomagam rodzicom

 

Tematyka tygodnia: DZIECIĘCY ŚWIAT

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 01.06.2020 r. – Tematyka tygodniowa Dziecięcy świat Poniedziałek 01.06.2020r. Święto Dzieci

Wtorek 02.06.2020 r. – Wtorek 02.06.2020r. W krainie dziecięcej fantazji.

Środa 03.06.2020 r. Środa 03.06.2020r. Uśmiech dziecka

Czwartek 04.06.2020 r. – Czwartek 04.06.2020r. Dzieci świata

Piątek 05.06.2020 r. – Piątek 05.06.2020r. Dziecięce zabawy

 

Tematyka tygodnia: CZYM PODRÓŻUJEMY

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 08.06.2020 r. – Tematyka tygodniowa Czym podróżujemy Poniedziałek 08.06.2020r. Jedziemy samochodem

Wtorek 09.06.2020 r. – Wtorek 09.06.2020r. Na rowerze

Środa 10.06.2020 r. – Środa 10.06.2020r. Podróż pociągiem

Piątek 12.06.2020 r. – Piątek 12.06.2020r. Płyniemy statkiem

Tematyka tygodnia: WITAJ LATO KOLOROWE

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 15.06.2020 r. – Tematyka tygodniow Witaj lato kolorowe Poniedziałek 15.06.2020 r. Nadchodzi lato

Wtorek 16.05.2020 r. – Wtorek 16.06.2020r. Letnie słoneczko

Środa 17.06.2020 r. – Środa 17.06.2020r. Letni deszczyk.

Czwartek 18.06.2020 r. – Czwartek 18.06.2020 r. Letni spacer

Piątek 19.06.2020 r. – Piątek 19.06.2020r. Dary lata

 

Tematyka tygodnia: WAKACJE PRZEDSZKOLAKA

Zadania do wykonania:

Poniedziałek 22.06.2020 r. – Tematyka tygodniowa Wakacje przedszkolaka Poniedziałek Wakacji nadszedł czas

Wtorek 23.06.2020 r. – Wtorek 23.06.2020 r. Wakacje w mieście

Środa 24.06.2020 r. – Środa 24.06.2020r. Wakacje u babci

Czwartek 25.06.2020 r. – Czwartek 25.06.2020r.Lubimy się bawić na świeżym powietrzu

Piątek 26.06.2020 r. – Piątek 26.06.2020r. Wakacje w górach

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Tak pracujemy w domu 🙂

Nasz pracuś Paweł 🙂

    Prace Błażeja – Super 🙂

Wesołe zabawy ruchowe Krzysia i jego prace 🙂

 Antoś ogrodnik 🙂

 Drzewko Kseni

Magdalena klei domek, flagę oraz kotylion 🙂

piekarz Stefania 🙂 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Nauka języka angielskiego

W trakcie radosnego oczekiwania na Wielkanoc dzieci mogą śpiewać i skakać razem z wielkanocnym zajączkiem :

 

W trakcie pierwszej zwrotki skaczemy jak zajączki i śpiewamy :

This is the way the bunny hops

Hop, hop, hop, hop, hop, hop !

This is the way the bunny hops on Easter Day.

W trakcie drugiej zwrotki ruszamy noskami :

This is the way he wiggles his nose

Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle !

This is the way he wiggles his nose on Easter day.

W trakcie trzeciej zwrotki udajemy, że kłapiemy uszami :

This is the way he flops his ears

Flop, flop, flop, flop, flop, flop !

This is the way he flops his ears on Easter Day .

Teraz machamy ogonkami :

This is the way he shakes his tale

Shake, shake, shake, shake, shake, shake !

This is the way he shakes his tale on Easter Day.

Na koniec znowu podskakujemy jak wielkanocny zajączek :

This is the way the bunny hops

Hop, hop, hop, hop, hop, hop !

This is the way the bunny hops on Easter Day.

 

Zapraszam Dzieci i Rodziców do wspólnego śpiewania. Tym razem piosenka o rodzinie :

Mummy, daddy, I love you !  Mamo, tato, kocham was !

Here’s a hug for you.  To jest uścisk dla was ! ( dzieci pokazują, jak przytulają mamę i tatę )

Grandma, grandpa, I love you !  Babciu, dziadku, kocham was !

Here’s a hug for you.

Baby brother, sister, too, I love you ! Mały braciszku, siostrzyczko też, kocham was !

Here’s a hug for you.

Prosimy zapoznać się z broszurą „Profilaktyka uzależnień wśród dzieci”

PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ WŚRÓD DZIECI-ULOTKA