Świętujemy dzień Taty z piosenką!

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

Co lubisz robić razem z Tatą?

Zrób dla Taty niespodziankę, narysuj coś dla niego, zaśpiewaj piosenkę:

Daj mi rękę tato.

Już na dworze ciemno

a ja się nie boję bo ty idziesz ze mną.

Nawet z nocnych strachów nic sobie nie robię

Strachy uciekają gdy jestem przy tobie.

 

Refren: Tato, tato, jak to dobrze,

że jesteś zawsze blisko, i że kochasz mnie.

Tato, tato, nigdy nie smuć się

i pamiętaj przecież, ja też kocham cię.

 

Codziennie jesteśmy na długim spacerze.

Już mnie nauczyłeś jeździć na rowerze.

I wiem, że mnie jeszcze nauczysz wszystkiego

co mądre i dobre. I cieszę się z tego.

 

Refren: Tato, tato ….

O moich marzeniach nie powiem nikomu.

Chciałabym mieć tatę przez cały dzień w domu.

Żeby ważne sprawy na później zostawił

i żeby się głośno śmiał i ze mną bawił.

Refren: Tato, tato ….

Zagraj na kubkach!

Świętujemy Dzień Przyjaciela!

Przyjaciel to osoba nam bliska, kompan zabawy, ktoś kogo lubimy i chcemy z nim spędzać czas!

A Ty co lubisz robić z przyjacielem?

Narysuj swojego przyjaciela!

Spytaj mamę i tatę, może uda się spotkać z przyjacielem na wspólną zabawę?

Dzisiaj wybierzemy się w podróż do krainy Indian!

Razem z nimi zatańczymy indiański taniec:

Indianie to mieszkańcy obu Ameryk, są podzieleni na różne plemiona.

Zatańcz taniec z różnymi zwierzętami mieszkającymi razem z Indianami w Ameryce!

 

 

Dziękuję mamo, dziękuję tato – zaśpiewaj dla rodziców!

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

„Uczyliście mnie chodzić.

Uczyliście mnie mówić.

Jak się zachowywać.

Jak zwracać się do ludzi.

Ja mogę na Was liczyć.

Wiem, że mi pomożecie.

Najlepszych mam rodziców.

Na całym wielkim świecie.

 

Ref.:

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za to, że macie dla mnie czas.

Bardzo kocham Was.

A najpiękniejsze chwilę

są kiedy mnie tulicie,

dajecie mi buziaki,

idziemy tak przez życie.

Co mogę dla was zrobić?

Jak mogę się odwdzięczyć?

Jesteście w moim sercu,

będziecie w mej pamięci

Pamiętaj, że nie tylko od święta, ale każdego dnia staramy się wspierać swoich rodziców. Sprzątać w pokoju, ścielić łóżko, pomagać im jak nas o to proszą.

A teraz poruszamy się z muzyką!

Dzisiaj zagra dla nas sama orkiestra a my zagramy razem z nią na swym ciele!

https://www.youtube.com/watch?v=7iN7UgA-oJ0

W układzie słonecznym

Posłuchaj piosenki, zapamiętałeś jakie figury są w naszym układzie słonecznym?

 

Bawimy się z muzyką i wyruszamy w kosmiczną podróż!

Piosenka o figurach

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Jakie figury były w piosence? Narysuj je i spróbuj znaleźć w swoim domu.

Konkurs z chusteczkami – dzieci tańczą z chusteczkami, kawałkiem materiału, ścierką. Kiedy muzyka się zatrzyma mają zadanie złożyć chusteczkę na podłodze w różne kształty powiedziane przez rodzica, np. trójkąt, prostokąt, rulon, mały kwadrat.

Czy znasz instrumenty dęte drewniane?

Zobacz sam jak wyglądają, grają i jak są zbudowane!

Instrumenty dęte drewniane

Rozgrzej się z muzyką i zatańcz Zbójnickiego!

Do tańca Zbójnickiego przyda się drewniana łyżka, kij, ciupaga

Zagraj na domowych przedmiotach!

Przygotuj do gry przedmioty:

  • 2 drewniane/plastikowe łyżki,
  • kawałek gazety,
  • siatka foliowa,
  • szklankę,
  • łyżeczkę.

Zatańczmy razem!

„W moim ogródeczku” to piosenka ludowa pochodząca z okolic Lublina. Zatańczmy dziś razem!

 

 

Dżungla

https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg

 

Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,

małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,

w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Jakie zwierzęta mieszkają w dżungli? Jakie zwierzę może być królem dżungli?

Posłuchaj i rozpoznaj jakie zwierzę wydaje taki dźwięk? Gdzie ono mieszka?

https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU&t=10s

Zatańcz z małpą!

Majowe święta

W tym tygodniu będziemy mieli święta, jakie? 1 maja – Święto Pracy, 2 maja – dzień flagi, 3 maja – Konstytucji 3 maja. Konstytucja to zbiór najważniejszych praw w naszym kraju. Co to jest prawo? Kto z Was wie jakie kolory ma flaga naszego kraju? A jaki mamy godło, symbol narodowy? Jakie miasto jest stolicą Polski? Wiesz w jakim mieście mieszkał kiedyś smok? W jakim mieście mieszkamy? W jakim województwie mieszkamy? Jak nazywa się najdłuższa rzeka w Polsce?

Zaśpiewajmy razem dla Polski!

https://www.youtube.com/watch?v=GIyJnhY_HHU

Konkurs z chusteczkami – dzieci tańczą z chusteczkami, kawałkiem materiału, ścierką. Kiedy muzyka się zatrzyma mają zadanie złożyć chusteczkę na podłodze w różne kształty powiedziane przez rodzica, np. trójkąt, prostokąt, rulon, mały kwadrat.

 

Tańce kaszubskie

Kaszuby to region Polski, do którego zalicza się miasto Gdańsk i część wybrzeża (morze).

Wiele tańców tego regionu związanych jest z morzem – ruchy obrazują ruchy fal, prace rybaków. Jest również taniec, który stworzyli korsarze, czyli piraci. Taniec towarzyszył ludziom w różnych uroczystościach, np. podczas wesela, czy przywitania wiosny. Większość nazw jest w starszej odmianie naszego języka polskiego, który nazywa się gwarą, np. Cepôrz, Òwcôrz, Nasza nënka, Wôłtôk. Jest jeden taniec, który nazywa się Szewc. Kto to jest szewc? Co robi? W ruchach tego tańca znajdziemy czynności, które szewc wykonuje podczas swojej pracy.

Taniec kaszubski w domu:

https://www.youtube.com/watch?v=BIl95F56w90

 

Tańczymy Grozika!

https://www.youtube.com/watch?v=axhr4XYazYs

Na początku dzieci podskakują razem z piosenka. Na słowach „przyszedł do niej braciszek” – tupiemy, a podczas „połamał jej koszyczek” – klaszczemy. „Oj Ty, Ty” – grozimy jednym palcem, potem drugim, a na słowa „za koszyczek zapłać mi” robimy obrót.

Dziecko dostaje dwie drewniane/plastikowe łyżki. Trzyma je w rękach i rusza się razem z muzyką/piosenką. Muzyka co jakiś czas się zatrzymuje, a w czasie ciszy rodzic klaszcze/stuka jakiś rytm i zadaje w jaki sposób dziecko ma zagrać ten rytm, np. uderzając łyżką  łyżkę, łyżką o ścianę, krzesło, podłogę itp.

 

Muzyka ludowa – instrumenty

Pieśnią i tańcom towarzyszył akompaniament różnych instrumentów. Kiedyś do ich tworzenia wykorzystywano drewno, stopy metali do ozdoby, ale również skóry zwierząt, struny do instrumentów robiono z jelit zwierząt. Powstawało dużo instrumentów, część jest bardzo podobna do siebie, stworzona w różnych regionach – ludzie nie mieli takich kontaktów jak dzisiaj i nie wiedzieli, że gdzieś stworzono już coś podobnego. Wiele instrumentów: zdjęć i nagrań można znaleźć na stronie stworzonej przez Instytut Muzyki i Tańca:

http://ludowe.instrumenty.edu.pl/pl/instrumenty

 

Zabawy z rytmem

Echo rytmiczne – rodzic gra/klaszcze jakiś rytm, zadaniem dziecka jest powtórzyć to jak echo. Można również się zamienić – dziecko tworzy rytm, a rodzic powtarza;

Zagraj godziny – ile liczb mamy w zegarze? Dzieci z muzyką chodzą po pokoju. W czasie pauzy zatrzymują się, a rodzic mówi liczbę od 1 do 12 – dzieci uderzają tyle samo razy w instrument/ klaszczą, głośno licząc.

Gramy na swoim ciele z muzyką:

Wiosenna gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

„Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Chodź słońce dawno wstało
świeci i budzi nas
chodź rozruszamy ciało
wstań ruszyć się czas
włóż ulubione buty
bluzę spodenki też
tam wszyscy już czekają
chodź przyjaciół zbierz

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Chodź podaj rękę Zuli
widać metę tam patrz
tu każdy z nas wygrywa
tak ciesz się i skacz

Już od rana gimnastyka
świeci słonko gra muzyka
ciepła trawa stopy grzeje
nawet trener już się śmieje
każdy ćwiczy w pocie czoła
tęgie miny dookoła
rozruszamy wszystkie stawy
zapraszamy do zabawy

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo” x3

Podczas trwania zwrotek ruchem imitujemy to co dzieje się w piosence. Słońce wstaje, świeci – ręce unosimy do góry i machamy. Budzimy się przeciągając się. Ubieramy się i maszerujemy razem z rytmem piosenki.

W drugiej zwrotce również pokazujemy różne czynności. Gra muzyka – udajemy, że gramy na instrumencie, ciepła trawa stopy grzeje – kręcimy stopami po podłodze, śmiejemy się razem z trenerem, ocieramy pot z czoła.

Zabawa w rozpoznawanie odgłosów, które wydają przedmioty w naszym domu. Zawiązujemy dziecku oczy, bądź ukrywamy przedmioty w torbie, np. klucze, papier, nożyczki, długopis, który może pstrykać, torba foliowa, folia aluminiowa itp. Można również wydawać odgłosy przesuwając krzesłem, otwierając drzwi, szuflady.

Zadaniem dziecka jest zgadnąć jaki przedmiot wydaje taki dźwięk.

NASZE PRACE!

Prace Ivana:

Prace Wojtka:

Prace Huberta:

Prace Igi:

Prace Filipa:

 

 

Prace Marysi:

 

 

 

 

 

 

Prace Zosi:

Prace Natalki:

Prace Helenki:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Stroje ludowe

Dawno, dawno temu, nasi przodkowie również lubili tańczyć, śpiewać i bawić się przy muzyce. Tańce, które uczyliśmy się w przedszkolu pochodzą z tych dawnych czasów, z różnych części Polski. Kiedyś ludzi ubierali się inaczej, dzisiaj będziemy mogli zobaczyć różne dawne stroje. Dziś można spotkać zespoły, które nadal się w nie ubierają, tańczą i śpiewają.

https://www.youtube.com/watch?v=UgUs7-Yaj04

Po obejrzeniu filmiku pokoloruj dwa stroje. Jeden pochodzi z Podhala – regionu Polski gdzie mamy góry, a drugi z Krakowa – miasta, w którym mieszkał smok.

Rytmika w domu

Podczas słuchania utworu Wiosna Vivaldiego tworzymy ilustracje do muzyki. Przed rozpoczęciem rysunku rozmawiamy o pierwszych oznakach wiosny: wracają ptaki, które zimą były w ciepłych krajach, więcej śpiewają, pojawiają się pierwsze kwiaty, pączki na drzewach, budzą się owady i zwierzęta. Słuchamy wspólnie utworu i wyobrażamy sobie jakie odgłosy przyrody, wiosny mogą naśladować instrumenty. Następnie staramy się to narysować.

https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss

Nauka piosenki o wiośnie pt. Pachnąca wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y

Słońce coraz mocniej świeci,

rosną zboża, krzewy, kwiaty.

Już się cieszą wszystkie dzieci

z wiosny strojnej w jasne szaty,

z wiosny strojnej w jasne szaty.

 

Wszystko cudnie nam rozkwita:

tulipany i żonkile.

Już pierwiosnek fiołka wita.

Znowu deszcz popadał chwilę,

znowu deszcz popadał chwilę.

Przyszła wiosna, piękna pani,

co bukiety kwiatów niesie.

Ogród cieszy nas ziołami.

Witaj w sadzie, witaj w lesie,

witaj w sadzie, witaj w lesie.

Poniżej przesyłam instrumentacje wykonaną na przedmiotach kuchennych.

Można również wykonać instrumenty muzyczne w domu i na nich grać razem z piosenką. Jak wykonać instrumenty:

13 instrumentów muzycznych do zrobienia samemu za grosze

Polonez

Taniec tańczymy w parach, pochodzi od średniowiecznego tańca chodzonego.

Na ostatnich zajęciach tańca poznaliśmy jego podstawowe figury.

Zadania do wykonania:

  • obejrzenie fragmentu filmu „Pan Tadeusz” by zobaczyć w jakich strojach tańczono dawniej ten taniec.
  • taniec ten wykonuje się na koniec liceum, na uroczystym balu. Jak wykonują go starsi koledzy można zobaczyć w kolejnym nagraniu.
  • muzykę do tańca wykonuje orkiestra. Utrwalamy pojęcia: orkiestra – zespół, grupa ludzi grająca wspólnie, dyrygent – osoba stojąca przed orkiestrą, która pokazuje jak gramy naszą muzykę, batuta – pałeczka, którą macha dyrygent. Oglądamy nagranie poloneza, w którym widzimy orkiestrę i próbujemy nazwać instrumenty, które widzimy: skrzypce, wiolonczele, flet, bębny, trąbka, fortepian, puzon, klarnet

https://www.youtube.com/watch?v=qE44MVA79-A

https://www.youtube.com/watch?v=_k8FmKKkMzk

https://www.youtube.com/watch?v=rlGMrh43Nhk

 

„Portret Wiosny” D.Gellner

Oto Wiosna na obrazku.

Grzeje uszy w słońca blasku.

                    Kwiat jej zakwitł na sukience i na nosie,  i na ręce.

Szpak jej w bucie gniazdo uwił, choć o gnieździe nic nie mówił.

A na palcu siadł skowronek i wygląda jak pierścionek!

Zadania do wykonania:

– Nauka wiersza na pamięć.

– Wspólnie z dzieci rysujemy lub malujemy portret wiosny na podstawie utworu.

– Wyszukujemy w wierszu słów kojarzących się z wiosną, wspólnie układamy zdania z tymi wyrazami, dzielimy wyrazy na sylaby, liczymy wyrazy w zdaniu, poprzez układanie patyczków.

A oto piosenka o wiośnie – ”Maszeruje Wiosna”

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna …..

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

 

…………………………………………………………………………………………..

„Cieńˮ L.J.Kern
Ten mój cień, śmieszny cień, chodzi za mną cały dzień.
Robi wszystko to co ja: ja gram w piłkę – on też gra
Ja na schody – on na schody, ja jem lody – on je lody,
Ja przez płot- on przez płot, gotów jest do różnych psot.
Przeczytajcie wiersz. Pytania do wiersza:
  • Co robił cień?
  • Co to jest cień? Jak powstaje?

Przykłady zabaw z cieniem:

Obserwuj i łap zajączka: Przesuwajcie smugę światła latarki po ścianie, podłodze lub suficie. Dziecko wodzi wzrokiem i obserwuje, dokąd zmierza świetlna plama, może próbować łapać świetlnego „zajączka”.

Teatrzyk cieni: Zróbcie z dziećmi papierowe kukiełki: ze sztywnego papieru wytnijcie różne kształty np. domu, dzieci, pieska, przyklejcie je do szaszłykowych patyków. Mogą być postacie z bajek np. Trzy małe świnki, Czerwony Kapturek. Oświetlone sylwety będą rzucać cienie na ścianę. Wystarczy podłożyć głosy i snuć wymyśloną przez siebie bajkę. Można też odegrać scenkę z bajki. Razem z dziećmi stwórzcie swoją niepowtarzalną historyjkę.

Co to za cień?: Ustawcie odpowiednio lampkę. Możecie wyczarować ze swoich dłoni ptaki, głowę psa, kaczkę, zająca i co tylko podpowie wam wyobraźnia. Ruszajcie nimi i naśladujcie różne głosy.

Cienie ćwiczą: Dziecko wykonuje ćwiczenia, dorosły stojąc z tyłu jest jego cieniem i naśladuje ruchy. Po chwili zamiana ról. Dobrej zabawy!

………………………………………………………………………………………………………………..

Co to jest teatr, jak wygląda i kto tam pracuje? W przybliżeniu tych zagadnień pomoże Wam prezentacja. TEATR

Zróbcie wspólnie maskę, która pomoże Wam wcielić się w jakąś postać z bajki, filmu. Wykorzystajcie do tego to co macie w domu (kartki papieru, papierowe talerzyki, materiały, farby, cekiny, guziczki itp.) rozwińcie swoją kreatywność. Zostańcie aktorami, odegrajcie jakąś scenkę.Jeśli zechcecie  zróbcie zdjęcie i wyślijcie mi na adres emailowy, chętnie zobaczę Wasze prace.

Obejrzyjcie jeszcze jedną prezentację, zobaczcie jak wyglądał teatr dawniej, jak dziś, jak wygląda marionetka, jak pacynka. dzien-teatru-pd

Piosenka do nauki ”Malowany wózek”

Malowany wózek, para siwych koni
Pojadę daleko, nikt mnie nie dogoni
Pojadę daleko, po ubitej dróżce
Tam gdzie stoi mała chatka na koguciej nóżce

Stanę przed tą chatką, będę z bicza trzaskał
„Wyjdźże Babo Jago, wyjdźże jeśli łaska!”
Wyszła Baba Jaga, stara, całkiem siwa
I spytała grubym głosem: „Kto mnie tutaj wzywa?”

„To ja Babo Jago przyjechałem prosić
Żebyś nie więziła Jasia i Małgosi
Bo jak nie, to powiem rzecz Ci nieprzyjemną
Będziesz miała Babo Jago do czynienia ze mną!”

„Strzeż się czarownico!” – krzyknę wniebogłosy,
Że aż Babie Jadze staną dęba włosy.
I koniki pognam,”Hop! hop!” krzyknę na nie
I pojadę do swej mamy na drugie śniadanie.

Powodzenia!

 

                                                          Nauka Języka Angielskiego

Zapraszam Państwa do wspólnego śpiewania po angielsku piosenki o ubraniach. W czasie śpiewania dzieci mogą równocześnie pokazywać, jak zakładają poszczególne części garderoby.                                          Oto nagranie i tekst piosenki :

The Put on Your Jumper Song

Put on your jumper, ( załóż swój sweter )

Put on your jumper,

Put on your jumper,

1,2,3 !

Put on your trousers, ( załóż swoje spodnie )

Put on your trousers,

Put on your trousers,

1,2,3 !

Put on your coat, (załóż swoją kurtkę )

Put on your coat,

Put on your coat,

1,2,3 !

Put on your hat, ( załóż swoją czapkę )

Put on your hat,

Put on your hat,

1,2,3 !

Put on your shorts, ( załóż swoje spodenki )

Put on your shorts,

Put on your shorts,

1,2,3 !

Miłego śpiewania :))

Zadania 30.03.20r.

Wtorek 31.03.20r.

Środa 01.04.20r.

Czwartek 02.04.20r.

kolorowanka-4latka-fragment

kolorowanka-5latki-fragment-1

Piątek 03.04.20r.

Poniedziałek 06.04.20r.

Wtorek 07.04.20r.

Środa 08.04.20r.

Czwartek 09.04.20R

Piątek 10.04.20R

TYGODNIOWY KALENDARZ POGODY

Wtorek 14.04.20r.

Środa 15.04.20r.

Czwartek16.04.20r.

Piątek 17.04.20r.

kalendarz-pogody

Poniedziałek 20.04.20r.

Wtorek 21.04.20r.

Środa 22.04.20r

eko-karty-pracy

Czwartek 23.04.20r.

Piątek 24.04.20r.

Dobre rady dla czystej wody

Poniedziałek 27.04.20r.

Wtorek 28.04.20r.

Środa 29.04.20r.

Czwartek 30.04.20r.

………………………………………………..

Poniedziałek 04.05.20r.

dzien strazaka

Wtorek 05.05.20r.

Środa 06.05.20r.

Czwartek 07.05.20r.

Piątek 08.05.20r.

……………………………………………….

kalendarz pogody

Poniedziałek 11.05.20r.

Wtorek 12.05.20r.

Środa 13.05.20r.

KARTY PRACY OWADY

Czwartek 14.05.20r.

Piątek 15.05.20r.

Karta pracy PSZCZOŁY

…………………………………………………………

kalendarz-pogody

Poniedziałek 18.05.20r.

Wtorek 19.05.20r.

Środa 20.05.20r.

Czwartek 21.05.20r.

Piątek 22.05.20r.

Na wsi

……………………………………………………..

Poniedziałek 25.05.20r.

Wtorek 26.05.20r.

Środa 27.05.20r.

Czwartek 28.05.20r.

kodowanie

Piątek 29.05.20r.

………………………………………………..

Poniedziałek 01.06.20r.

Wtorek 02.06.20r.

Środa 03.05.20r.

Dzieci

Czwartek 04.06.20r.

Piątek 05.06.20r.

……………………………..

Poniedziałek 08.06.20r.

Wtorek 09.06.20r.

Środa 10.06.20r.

Piątek 12.06.20r.

………………………………..

Poniedziałek 15.06.20r.

Wtorek 16.06.20r.

Środa 17.06.20r.

Czwartek 18.06.20r.

Piątek 19.06.20r.

…………………………………

Poniedziałek 22.06.20r.

Wtorek 23.06.20r.

Środa 24.06.20r.

Czwartek 25.06.20r.

Piątek 26.06.20r.

Nauka języka angielskiego

 

W czasie wykonywania pięknych prac lub w przerwach dzieci mogą śpiewać i skakać razem z wielkanocnym zajączkiem ;

 

W trakcie pierwszej zwrotki skaczemy jak zajączki i śpiewamy :

This is the way the bunny hops

Hop, hop, hop, hop, hop, hop !

This is the way the bunny hops on Easter Day.

W trakcie drugiej zwrotki ruszamy noskami :

This is the way he wiggles his nose

Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle !

This is the way he wiggles his nose on Easter day.

W trakcie trzeciej zwrotki udajemy, że kłapiemy uszami :

This is the way he flops his ears

Flop, flop, flop, flop, flop, flop !

This is the way he flops his ears on Easter Day .

Teraz machamy ogonkami :

This is the way he shakes his tale

Shake, shake, shake, shake, shake, shake !

This is the way he shakes his tale on Easter Day.

Na koniec znowu podskakujemy jak wielkanocny zajączek :

This is the way the bunny hops

Hop, hop, hop, hop, hop, hop !

This is the way the bunny hops on Easter Day.

 

Kolejnym krokiem w radosnym oczekiwaniu na święta może być też opanowanie niektórych słów związanych tradycjami wielkanocnymi :

 

My home. My house ( Mój dom )

            Zapraszam Dzieci i Rodziców do wspólnego śpiewania. Tym razem piosenka o tym, jak dzieci szukały mamy w całym domu :

 

Where’s mummy ?   Gdzie jest mama ?

Is she in the kitchen ?   Czy jest w kuchni ?

No, she isn’t. Where is she ?   Nie, nie ma jej. Gdzie jest ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the living room ? Czy jest w pokoju gościnnym ( salonie ) ?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the bathroom ? Czy jest w łazience ?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the bedroom ? Czy jest w sypialni ?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the garage ? Czy jest w garażu?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the garden ? Czy jest w ogrodzie ?

No, she isn’t. Where is she ?

Prosimy zapoznać się z broszurą „Profilaktyka uzależnień wśród dzieci”

PROFILAKTYKA UZALEŻNIEN WŚRÓD DZIECI-ULOTKA