Świętujemy dzień Taty z piosenką!

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

Co lubisz robić razem z Tatą?

Zrób dla Taty niespodziankę, narysuj coś dla niego, zaśpiewaj piosenkę:

 

Daj mi rękę tato.

Już na dworze ciemno

a ja się nie boję bo ty idziesz ze mną.

Nawet z nocnych strachów nic sobie nie robię

Strachy uciekają gdy jestem przy tobie.

 

Refren: Tato, tato, jak to dobrze,

że jesteś zawsze blisko, i że kochasz mnie.

Tato, tato, nigdy nie smuć się

i pamiętaj przecież, ja też kocham cię.

 

Codziennie jesteśmy na długim spacerze.

Już mnie nauczyłeś jeździć na rowerze.

I wiem, że mnie jeszcze nauczysz wszystkiego

co mądre i dobre. I cieszę się z tego.

 

Refren: Tato, tato ….

O moich marzeniach nie powiem nikomu.

Chciałabym mieć tatę przez cały dzień w domu.

Żeby ważne sprawy na później zostawił

i żeby się głośno śmiał i ze mną bawił.

Refren: Tato, tato ….

 

Zagraj na kubkach!

Świętujemy Dzień Przyjaciela!

Przyjaciel to osoba nam bliska, kompan zabawy, ktoś kogo lubimy i chcemy z nim spędzać czas!

A Ty co lubisz robić z przyjacielem?

Narysuj swojego przyjaciela!

Spytaj mamę i tatę, może uda się spotkać z przyjacielem na wspólną zabawę?

Dzisiaj wybierzemy się w podróż do krainy Indian!

Razem z nimi zatańczymy indiański taniec:

Indianie to mieszkańcy obu Ameryk, są podzieleni na różne plemiona.

Zatańcz taniec z różnymi zwierzętami mieszkającymi razem z Indianami w Ameryce!

 

 

Dziękuję mamo, dziękuję tato – zaśpiewaj dla rodziców!

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

„Uczyliście mnie chodzić.

Uczyliście mnie mówić.

Jak się zachowywać.

Jak zwracać się do ludzi.

Ja mogę na Was liczyć.

Wiem, że mi pomożecie.

Najlepszych mam rodziców.

Na całym wielkim świecie.

Ref.:

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za to, że macie dla mnie czas.

Bardzo kocham Was.

A najpiękniejsze chwilę

są kiedy mnie tulicie,

dajecie mi buziaki,

idziemy tak przez życie.

Co mogę dla was zrobić?

Jak mogę się odwdzięczyć?

Jesteście w moim sercu,

będziecie w mej pamięci

Pamiętaj, że nie tylko od święta, ale każdego dnia staramy się wspierać swoich rodziców. Sprzątać w pokoju, ścielić łóżko, pomagać im jak nas o to proszą.

A teraz poruszamy się z muzyką!

Dzisiaj zagra dla nas sama orkiestra a my zagramy razem z nią na swym ciele!

https://www.youtube.com/watch?v=7iN7UgA-oJ0

W układzie słonecznym

Posłuchaj piosenki, zapamiętałeś jakie figury są w naszym układzie słonecznym?

 

Bawimy się z muzyką i wyruszamy w kosmiczną podróż!

Piosenka o figurach

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Jakie figury były w piosence? Narysuj je i spróbuj znaleźć w swoim domu.

Konkurs z chusteczkami – dzieci tańczą z chusteczkami, kawałkiem materiału, ścierką. Kiedy muzyka się zatrzyma mają zadanie złożyć chusteczkę na podłodze w różne kształty powiedziane przez rodzica, np. trójkąt, prostokąt, rulon, mały kwadrat.

Czy znasz instrumenty dęte drewniane?

Zobacz sam jak wyglądają, grają i jak są zbudowane!

Instrumenty dęte drewniane

 

 

Rozgrzej się z muzyką i zatańcz Zbójnickiego!

Do tańca Zbójnickiego przyda się drewniana łyżka, kij, ciupaga

 

 

Zagraj na domowych przedmiotach!

Przygotuj do gry przedmioty:

  • 2 drewniane/plastikowe łyżki,
  • kawałek gazety,
  • siatka foliowa,
  • szklankę,
  • łyżeczkę.

Zatańczmy razem!

„W moim ogródeczku” to piosenka ludowa pochodząca z okolic Lublina. Zatańczmy dziś razem!

 

 

Dżungla

https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg

Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

 

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,

małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,

w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Jakie zwierzęta mieszkają w dżungli? Jakie zwierzę może być królem dżungli?

Posłuchaj i rozpoznaj jakie zwierzę wydaje taki dźwięk? Gdzie ono mieszka?

https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU&t=10s

Zatańcz z małpą!

Majowe święta

W tym tygodniu będziemy mieli święta, jakie? 1 maja – Święto Pracy, 2 maja – dzień flagi, 3 maja – Konstytucji 3 maja. Konstytucja to zbiór najważniejszych praw w naszym kraju. Co to jest prawo? Kto z Was wie jakie kolory ma flaga naszego kraju? A jaki mamy godło, symbol narodowy? Jakie miasto jest stolicą Polski? Wiesz w jakim mieście mieszkał kiedyś smok? W jakim mieście mieszkamy? W jakim województwie mieszkamy? Jak nazywa się najdłuższa rzeka w Polsce?

Zaśpiewajmy razem dla Polski!

https://www.youtube.com/watch?v=GIyJnhY_HHU

Konkurs z chusteczkami – dzieci tańczą z chusteczkami, kawałkiem materiału, ścierką. Kiedy muzyka się zatrzyma mają zadanie złożyć chusteczkę na podłodze w różne kształty powiedziane przez rodzica, np. trójkąt, prostokąt, rulon, mały kwadrat.

Instrumenty ludowe

Pieśnią i tańcom towarzyszył akompaniament różnych instrumentów. Kiedyś do ich tworzenia wykorzystywano drewno, stopy metali do ozdoby, ale również skóry zwierząt, struny do instrumentów robiono z jelit zwierząt. Powstawało dużo instrumentów, część jest bardzo podobna do siebie, stworzona w różnych regionach o podobnej budowie – ludzie nie mieli takich kontaktów jak dzisiaj i nie wiedzieli, że gdzieś stworzono już coś podobnego. Wiele instrumentów: zdjęć i nagrań można znaleźć na stronie stworzonej przez Instytut Muzyki i Tańca:

http://ludowe.instrumenty.edu.pl/pl/instrumenty

Tańczymy taniec kaszubski Szewiec 

https://www.youtube.com/watch?v=BIl95F56w90

 

Tańczymy Grozika!

https://www.youtube.com/watch?v=axhr4XYazYs

Na początku dzieci podskakują razem z piosenka. Na słowach „przyszedł do niej braciszek” – tupiemy, a podczas „połamał jej koszyczek” – klaszczemy. „Oj Ty, Ty” – grozimy jednym palcem, potem drugim, a na słowa „za koszyczek zapłać mi” robimy obrót.

Dziecko dostaje dwie drewniane/plastikowe łyżki. Trzyma je w rękach i rusza się razem z muzyką/piosenką. Muzyka co jakiś czas się zatrzymuje, a w czasie ciszy rodzic klaszcze/stuka jakiś rytm i zadaje w jaki sposób dziecko ma zagrać ten rytm, np. uderzając łyżką  łyżkę, łyżką o ścianę, krzesło, podłogę itp.

Zabawa na zachowanie pulsu – dzieci chodzą lub biegają w równym pulsie granym, bądź klaskanym przez rodzica. Zadaniem dziecka jest nie zmieniać tempa i sposobu poruszania się, choć rodzic z czasem zmienia sposób klaskania – przyspiesza, zwalnia, klaska jakiś rytm. Jeśli dziecko się zgubi, wracamy do pierwszego pulsu – równych nut. Na początku będzie to trudne dla dzieci, z czasem coraz dłużej będą potrafiły utrzymać pierwszy puls.

 

Tańce kaszubskie

Kaszuby to region Polski, do którego zalicza się miasto Gdańsk i część wybrzeża (morze).

Wiele tańców tego regionu związanych jest z morzem – ruchy obrazują ruchy fal, prace rybaków. Jest również taniec, który stworzyli korsarze, czyli piraci. Taniec towarzyszył ludziom w różnych uroczystościach, np. podczas wesela, czy przywitania wiosny. Większość nazw jest w starszej odmianie naszego języka polskiego, który nazywa się gwarą, np. Cepôrz, Òwcôrz, Nasza nënka, Wôłtôk. Jest jeden taniec, który nazywa się Szewc. Kto to jest szewc? Co robi? W ruchach tego tańca znajdziemy czynności, które szewc wykonuje podczas swojej pracy.

Poniżej możemy zobaczyć jak dzieci tańczą układ ruchowy wykorzystujący różne ruchy tańców kaszubskich

https://www.youtube.com/watch?v=TmGsuVewbl4

 

Zabawy z rytmem

Echo rytmiczne – rodzic gra/klaszcze jakiś rytm, zadaniem dziecka jest powtórzyć to jak echo. Można również się zamienić – dziecko tworzy rytm, a rodzic powtarza;

Zagraj godziny – ile liczb mamy w zegarze? Dzieci z muzyką chodzą po pokoju. W czasie pauzy zatrzymują się, a rodzic mówi liczbę od 1 do 12 – dzieci uderzają tyle samo razy w instrument/ klaszczą, głośno licząc.

Gramy na swoim ciele z muzyką:

 

Stroje ludowe

Dawno, dawno temu, nasi przodkowie również lubili tańczyć, śpiewać i bawić się przy muzyce. Tańce, które uczyliśmy się w przedszkolu pochodzą z tych dawnych czasów, z różnych części Polski. Kiedyś ludzi ubierali się inaczej, dzisiaj będziemy mogli zobaczyć różne dawne stroje. Dziś można spotkać zespoły, które nadal się w nie ubierają, tańczą i śpiewają.

https://www.youtube.com/watch?v=UgUs7-Yaj04

Po obejrzeniu filmiku pokoloruj dwa stroje. Jeden pochodzi z Podhala – regionu Polski gdzie mamy góry, a drugi z Krakowa – miasta, w którym mieszkał smok.

Wiosenna gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

„Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Chodź słońce dawno wstało
świeci i budzi nas
chodź rozruszamy ciało
wstań ruszyć się czas
włóż ulubione buty
bluzę spodenki też
tam wszyscy już czekają
chodź przyjaciół zbierz

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Chodź podaj rękę Zuli
widać metę tam patrz
tu każdy z nas wygrywa
tak ciesz się i skacz

Już od rana gimnastyka
świeci słonko gra muzyka
ciepła trawa stopy grzeje
nawet trener już się śmieje
każdy ćwiczy w pocie czoła
tęgie miny dookoła
rozruszamy wszystkie stawy
zapraszamy do zabawy

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo”

Podczas trwania zwrotek ruchem imitujemy to co dzieje się w piosence. Słońce wstaje, świeci – ręce unosimy do góry i machamy. Budzimy się przeciągając się. Ubieramy się i maszerujemy razem z rytmem piosenki.

W drugiej zwrotce również pokazujemy różne czynności. Gra muzyka – udajemy, że gramy na instrumencie, ciepła trawa stopy grzeje – kręcimy stopami po podłodze, śmiejemy się razem z trenerem, ocieramy pot z czoła.

Zabawy z rytmem:

  • Zagraj godziny – ile liczb mamy w zegarze? Dzieci z muzyką chodzą po pokoju. W czasie pauzy zatrzymują się, a rodzic mówi liczbę od 1 do 12 – dzieci uderzają tyle samo razy w instrument/klaszczą.
  • Dziecko dostaje dwa guziki. Trzyma je w rękach i rusza się razem z muzyką/piosenką. Muzyka co jakiś czas się zatrzymuje, a w czasie ciszy rodzic klaszcze/stuka jakiś rytm i zadaje w jaki sposób dziecko ma zagrać ten rytm, np. uderzając guzik o guzik, guzikami o ścianę, krzesło, podłogę itp.

 

Polonez

Taniec tańczymy w parach, pochodzi od średniowiecznego tańca chodzonego. Metrum w tańcu liczymy do 3.

Na ostatnich zajęciach tańca poznaliśmy jego podstawowe figury.

Zadania do wykonania:

  • obejrzenie fragmentu filmu „Pan Tadeusz” by zobaczyć w jakich strojach tańczono dawniej ten taniec.
  • taniec ten wykonuje się na koniec liceum, na uroczystym balu. Jak wykonują go starsi koledzy można zobaczyć w kolejnym nagraniu.
  • co to jest taniec? Próbujemy swoimi słowami stworzyć definicję. Według słownika PWN ” taniec – rytmiczne ruchy ciała wykonywane w takt muzyki”
  • muzykę do tańca wykonuje orkiestra. Utrwalamy pojęcia: orkiestra – zespół, grupa ludzi grająca wspólnie, dyrygent – osoba stojąca przed orkiestrą, która pokazuje jak gramy naszą muzykę, batuta – pałeczka, którą macha dyrygent. Oglądamy nagranie poloneza, w którym widzimy orkiestrę i próbujemy nazwać instrumenty, które widzimy: skrzypce, wiolonczele, flet, bębny, trąbka, fortepian, puzon, klarnet

https://www.youtube.com/watch?v=qE44MVA79-A

https://www.youtube.com/watch?v=_k8FmKKkMzk

https://www.youtube.com/watch?v=rlGMrh43Nhk

Rytmika w domu

Zabawy z przysłowiem np. „ W marcu jak w garncu”

  • Rodzic mówi przysłowie w różnym tempie, rytmie, z różną intonacją głosu, dzieci powtarzają każdy przykład jak echo;
  • Dzieci wymyślają sposób wypowiadania przysłowia, rodzice powtarzają;
  • Próbujemy stworzyć melodię do słów przysłowia;
  • Tworzymy mały utwór wykorzystując nasze przysłowie. Stworzymy go z 3 różnych części. Przykładowo w pierwszej części powtarzamy czterokrotnie przysłowie normalnym głosem, w drugiej części śpiewamy przysłowie dwukrotnie ze stworzoną przez siebie melodią. Na koniec recytujemy przysłowie cztery razy zaczynając od bardzo cicho, z kończąc na bardzo głośno. Stopniowo zmieniamy dynamikę wypowiedzi.

Nauka piosenki Pachnąca wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y

Słońce coraz mocniej świeci,

rosną zboża, krzewy, kwiaty.

Już się cieszą wszystkie dzieci

z wiosny strojnej w jasne szaty,

z wiosny strojnej w jasne szaty.

 

Wszystko cudnie nam rozkwita:

tulipany i żonkile.

Już pierwiosnek fiołka wita.

Znowu deszcz popadał chwilę,

znowu deszcz popadał chwilę.

Przyszła wiosna, piękna pani,

co bukiety kwiatów niesie.

Ogród cieszy nas ziołami.

Witaj w sadzie, witaj w lesie,

witaj w sadzie, witaj w lesie.

Poniżej przesyłam instrumentacje wykonaną na przedmiotach kuchennych.

Można również wykonać instrumenty muzyczne w domu i na nich grać razem z piosenką. Jak wykonać instrumenty:

13 instrumentów muzycznych do zrobienia samemu za grosze

 

 

Wiersz do nauki

WIOSENNE SERDUSZKO
Stanisław Karaszewski

Biegło polną dróżką wiosenne serduszko.

Tańczyło na łące z marcowym zającem.

Ominęło w biegu siedem przebiśniegów, przylaszczki, krokusy przeskoczyło susem.

A gdy się zmęczyło, jeszcze pozdrowiło: bazie na wierzbinie,

kotki na leszczynie, dwie zielone żabki, cztery białe kwiatki.

Pierwsze oznaki Wiosny –film edukacyjny

 

Kilka sprawdzonych pomysłów na zabawę z dzieckiem w domu:

  • Zimno, ciepło, gorąco – chyba znana wszystkim, a może nieco zapomniana zabawa, w której jedna osoba chowa jakiś nieduży przedmiot (może to być maskotka, autko, piłeczka), pozostałe osoby muszą go odnaleźć. Ten kto schował „skarb“ daje wskazówki stopniując słowa – zimno, ciepło, informując poszukiwaczy, czy są blisko (ciepło, cieplej, gorąco), czy daleko (zimno, mróz). Ten kto odnajdzie skarb chowa go i zabawa zaczyna się odnowa.
  • Domowy klub fitness –  Czas na trochę wspólnych ćwiczeń fizycznych – połączycie przyjemne z pożytecznym, a maluchy będą zachwycone. Pokażcie dziecku kilka prostych figur z aerobiku, zachęćcie też, aby dziecko zaproponowało swoje ćwiczenia, które wykonacie. Na pewno będzie wesoło.
  • Kalambury – w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. tytuł bajki, postać z bajki, czynność, zwierzątko.
  • Wspólne gotowanie – zaproponujcie dzieciom wspólne pieczenie babeczek, zróbcie owocowe szaszłyki i nie przejmujcie się, jeśli mały mistrz kuchni nieco nabrudzi.  Z przygotowanych wspólnie specjałów możecie urządzić przyjęcie domowe.

 

Piosenka -”Maszeruje Wiosna”
1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna …..
3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

 

 

………………………………………………………………………………….

„Krawcowa” H. Ożogowska

Kto sukienkę uszył Hani?
Kto przerobił ten kaftanik?
Kto paltocik zreperował
Wiemy, wiemy to krawcowa.
Ma dwie ręce pracowite
Ma żelazko, naparsteczek.
Ma szufladę pełną nitek,
Szpilek, igieł i szpuleczek.
Nożyczkami machu, machu
Na maszynie tur, tur, tur
Chodźmy do niej, dostaniemy
Pstrych gałganków cały wór.

Zadania do wykonania w domu:
  • Rozmowa z dzieckiem czym zajmuje się krawcowa , jakich przyborów krawieckich używa;
  • Szukanie w wierszu słów kojarzących się z pracą krawcowej;
  • Układanie  zdania z tymi wyrazami, dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie wyrazów  w zdaniu, poprzez układanie patyczków, nakrętek itp. J
  • „Poduszeczka” – praca plastyczno- techniczna.
    Narysowanie i pokolorowanie serduszka na dwóch kartonikach . Zszycie dwóch kartoników poprzez przeplatanie wstążki/włóczki przez dziurki wzdłuż brzegów kartoników. Wypychanie „podusi” niewielką ilością waty. Wiązanie supełka.

     

    Propozycja ciekawych zabaw ruchowych  w domu z dzieckiem:

     

    https://www.junior.sport.pl/junior/1,135918,16650820,gry-i-zabawy-ruchowe-w-domu.html

                                                          

       Nauka Języka Angielskiego

          Zapraszam Państwa do wspólnego śpiewania po angielsku piosenki o ubraniach. W czasie śpiewania dzieci mogą równocześnie pokazywać, jak zakładają poszczególne części garderoby.              Oto nagranie i tekst piosenki :

    The Put on Your Jumper Song

    Put on your jumper, ( załóż swój sweter )

    Put on your jumper,

    Put on your jumper,

    1,2,3 !

    Put on your trousers, ( załóż swoje spodnie )

    Put on your trousers,

    Put on your trousers,

    1,2,3 !

    Put on your coat, (załóż swoją kurtkę )

    Put on your coat,

    Put on your coat,

    1,2,3 !

    Put on your hat, ( załóż swoją czapkę )

    Put on your hat,

    Put on your hat,

    1,2,3 !

    Put on your shorts, ( załóż swoje spodenki )

    Put on your shorts,

    Put on your shorts,

    1,2,3 !

    Miłego śpiewania 🙂

     

    Piosenka do nauki

Za górą, za rzeką, na samym końcu świata,
gdzie prawda i magia ze sobą się przeplata,
żył krawiec, co znany ze swego fachu był,
bo bajki niezwykłe dzieciom szył.

Szył bajki z jedwabiu.
Szył bajki z muślinu.
I z mgiełki, i z rosy,
i z kropli bursztynu.

Za górą, za rzeką na samym końcu świata,
gdzie prawda i magia ze sobą się przeplata,
żył krawiec, co znany ze swego fachu był,
bo bajki niezwykłe dzieciom szył.

Szył bajki o kotach
i smokach, i wróżkach.
A dzieci wkładały je,
idąc do łóżka.

I w mig zasypiały.
Na raz, dwa i… trzy!
Bo w bajkach od krawca
najsmaczniej się śpi.

Za górą, za rzeką na samym końcu świata,
gdzie prawda i magia ze sobą się przeplat
żył krawiec, co znany ze swego fachu był,
bo bajki niezwykłe dzieciom szył.

aut. Danuta Zawadzka

Tematyka tygodnia: WIOSENNE PRACE W OGRODZIE

30.03.2020 PONIEDZIAŁEK-WIOSNA W OGRODZIE

31.03.2020 WTOREK- NARZĘDZIA OGRODOWE-2

1.04.2020 -ŚRODA – PRACOWICI OGRODNICY

02.04.2020 CZWARTEK- WIOSENNE PORZĄDKI W OGRODZIE

03.04.2020 PIATEK- JESTEM SOBIE OGRODNICZKA

Co zapamiętaliśmy

Prace przesłane przez mamę Kuby. Zachęcamy do przesyłania prac dzieci na maila!

 

Prace przesłane przez mamę Luizy.

Prace Kuby

 

Temat tygodnia – WIELKANOC

PRZED NAMI ŚWIĘTA WIELKANOCNE INNE NIŻ ZWYKLE, BO NALEŻY STOSOWAĆ SIĘ DO OBOSTRZEŃ  EPIDEMIOLOGICZNYCH… POMIMO TEJ WYJĄTKOWEJ SYTUACJI ŻYCZYMY  PAŃSTWU I DZIECIOM ZDROWYCH I POGODNYCH ŚWIĄT, PEŁNYCH NADZIEI, WIARY I MIŁOŚCI, SMACZNEGO JAJKA, MOKREGO DYNGUSA ORAZ WIOSENNEGO NASTROJU WŚRÓD NAJBLIŻSZYCH.

6.04.2020r.- Poniedziałek- ZWYCZAJE WIELKANOCNE

7.04.2020r.- WTOREK- PISANKI,KRASZANKI

8.04.2020r.- ŚRODA- Kurczaczek, zajączek i baranek

9.04.2020r.- CZWARTEK- KOSZYCZEK WIELKANOCNY

10.04.2020r.- PIĄTEK- WIELKANOC W MOIM DOMU

PRACE LUIZY

PRACE KUBY

Nauka języka angielskiego

W czasie wykonywania pięknych prac lub w przerwach dzieci mogą śpiewać i skakać razem z wielkanocnym zajączkiem. Oto nagranie i tekst piosenki :

 

W trakcie pierwszej zwrotki skaczemy jak zajączki i śpiewamy :

This is the way the bunny hops

Hop, hop, hop, hop, hop, hop !

This is the way the bunny hops on Easter Day.

W trakcie drugiej zwrotki ruszamy noskami :

This is the way he wiggles his nose

Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle !

This is the way he wiggles his nose on Easter day.

W trakcie trzeciej zwrotki udajemy, że kłapiemy uszami :

This is the way he flops his ears

Flop, flop, flop, flop, flop, flop !

This is the way he flops his ears on Easter Day .

Teraz machamy ogonkami :

This is the way he shakes his tale

Shake, shake, shake, shake, shake, shake !

This is the way he shakes his tale on Easter Day.

Na koniec znowu podskakujemy jak wielkanocny zajączek :

This is the way the bunny hops

Hop, hop, hop, hop, hop, hop !

This is the way the bunny hops on Easter Day.

 

Kolejnym krokiem w radosnym oczekiwaniu na święta może być też opanowanie niektórych słów związanych tradycjami wielkanocnymi :

Temat tygodnia: Z wizytą u lekarza.

Wydrukujcie kalendarz pogody na cały tydzień i uzupełniajcie każdego dnia 😉 Możecie rysować zjawiska pogodowe lub wykorzystać już gotowe obrazki to wycięcia. Powodzenia 😉

Kalendarz pogody

14.04.2020 WTOREK -Z wizytą w przychodni

15.04.2020 ŚRODA U LEKARZA

16.04.2020 CZWARTEK  KATAR 

17.04.2020 PIĄTEK

Prace Luizy 😉

Prace Kuby 😉

Wydrukujcie kalendarz pogody na cały tydzień i uzupełniajcie każdego dnia 😉 Możecie rysować zjawiska pogodowe lub wykorzystać już gotowe obrazki to wycięcia. Powodzenia 😉

kalendarz pogody

TEMAT TYGODNIA- DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

20.04.2020r. -PONIEDZIAŁEK- KOLOROWE KONTENERY

karta pracy  segregujemy-smieci-pd-210-1075segregujemy-smieci-pd-210-1075 

21.04.2020r.- WTOREK- CZYSTE POWIETRZE

22.04.2020r.- ŚRODA- DZIEŃ ZIEMI

kolorowanka XXL -DZIEŃ ZIEMI

23.04.2020r.- CZWARTEK- OSZCZĘDZAMY WODĘ

załącznik Dobre rady dla czystej wody

24.04.2020r.- PIĄTEK – MAŁY EKOLOG

eko-karty-pracy

Pracowity Kuba 😉

Wydrukujcie kalendarz pogody na cały tydzień i uzupełniajcie każdego dnia 😉 Sami spróbujcie narysować zjawiska pogodowe. Powodzenia

KALENDARZ POGODY

TEMAT TYGODNIA: POLSKA

27.04.2020 PONIEDZIAŁEK MOJA OJCZYZNA

28.04.2020 WTOREK- JESTEM POLAKIEM

29.04.2020 ŚRODA-ŚWIĘTO FLAGI

30.04.2020 CZWARTEK- ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA

ZAŁCZNIK NR 1 KOKARDA NARODOWA

PRACE LUIZY 😉

PRACE KUBY 😉

TEMAT TYGODNIA – DZIELNY STRAŻAK

kalendarz pogody  

4.05.2020r.- PONIEDZIAŁEK- STRAŻAK

5.05.2020r.- WTOREK- WÓZ STRAŻACKI

6.05.2020r.-ŚRODA- NIEBEZPIECZNE ZABAWY

BEZPIECZNIE-Z-PRĄDEM-PLANSZE-1

7.05.2020r.-CZWARTEK- STRAŻ POŻARNA

8.05.2020r.- PIATEK-JESTEŚMY BEZPIECZNI!

TEMAT TYGODNIA -BIBLIOTECZKA PRZEDSZKOLAKA

Kalendarz pogod

11.05.2020 MOJE KSIĄŻKI

12.05.2020 JAK POWSTAJE PAPIER

13.05.2020 ŚRODA AUTOR KSIĄŻKI

14.06.2020 CZWARTEK- Z WIZYTĄ W BIBLIOTECE

15.05.2020 PIĄTEK – KSIĘGARNIA

TEMAT TYGODNIA – WIOSNA W SADZIE

kalendarz pogody

18.05.2020r.- PONIEDZIAŁEK- WIOSNA W SADZIE

19.05.2020r.- WTOREK-DRZEWA W SADZIE

20.05.2020r- ŚRODA-JAK POWSTAJE OWOC

Wiosenna grafomotoryka

21.05.2020r.-CZWARTEK- PRACOWITE PSZCZOŁY

22.05.2020r.-PIĄTEK- MIESZKAŃCY SADU

 

Temat tygodnia:ŚWIĘTO NASZYCH KOCHANYCH RODZICÓW

TYGODNIOWY-KALENDARZ-POGODY

25.05.2020 PONIEDZIAŁEK- MOJA RODZINA

26.05.2020 Wtorek- DZIEŃ MAMY

27.05.2020 ŚRODA MÓJ KOCHANY TATO

28.05.2020 CZWARTEK- ZABAWY Z MAMĄ

29.05.2020 PIĄTEK MOJA KOCHANA RODZINA

Temat tygodnia: ŚWIĘTO WSZYSTKICH  DZIECI

Drogie dzieci!
Życzymy  Wam, aby Wasze dzieciństwo było jak najlepsze i by trwało jak najdłużej. Nie dorastajcie za szybko, cieszcie się każdym dniem, dokąd beztroska jest Waszym przywilejem.

KALENDARZ POGODY

KARTY PRACY

1.06.2020r- PONIEDZIAŁEK- PRAWA DZIECI

2.06.2020r.-WTOREK- INNI A TACY SAMI

3.06.2020r.- ŚRODA- DZIECIĘCE EMOCJE

4.06.2020r.- CZWARTEK -DZIECI ŚWIATA

5.06.2020r.- PIĄTEK- CZAS ZABAWY

Nauka języka angielskiego

Zapraszam Dzieci i Roziców do wspólnego śpiewania. Tym razem piosenka o tym, jak dzieci szukały mamy w całym domu :

Where’s mummy ?   Gdzie jest mama ?

Is she in the kitchen ?   Czy jest w kuchni ?

No, she isn’t. Where is she ?   Nie, nie ma jej. Gdzie jest ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the living room ? Czy jest w pokoju gościnnym ( salonie ) ?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the bathroom ? Czy jest w łazience ?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the bedroom ? Czy jest w sypialni ?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the garage ? Czy jest w garażu?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the garden ? Czy jest w ogrodzie ?

No, she isn’t. Where is she ?

TEMATY: TYGODNIA: CZYM PODRÓŻUJEMY?

KALENDARZ POGODY

08.06.2020 PONIEDZIAŁEK- SAMOCHÓD

09.06.2020 WTOREK -POCIĄG

10.06.2020 ŚRODA- SAMOLOT

12.06.2020 PIĄTEK- PODRÓŻ STATKIEM

TEMAT TYGODNIA- BEZPIECZNE WAKACJE

KALENDARZ POGODY

15.06.2020r.- Poniedziałek- Bezpieczny na ulicy

16.06.2020r.- Wtorek- Znam zasady bezpieczeńtwa!

17.06.2020R.- Środa- Nie ufaj obcym!

18.06.2020r.-Czwartek- Bezpieczne zabawy ze zwierzętami

19.06.2020r.-PIĄTEK- Ważni ludzie na trudne chwile

kolorowanka-5latka

TEMAT TYGODNIA: NADCHODZĄ WAKACJE

22.06.2020 GÓRSKIE WĘDRÓWKI

ZAKOPANE

23.06.2020 Wtorek- Dzień taty

24.06.2020 ŚRODA- WAKACJE NAD MORZEM

25.06.2020 NA WSI

26.06.2020 Wakacje na Mazurach

 

Prosimy zapoznać się z broszurą „Profilaktyka uzależnień wśród dzieci”

PROFILAKTYKA UZALEŻNIEN WŚRÓD DZIECI-ULOTKA