Świętujemy dzień Taty z piosenką!

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

Co lubisz robić razem z Tatą?

Zrób dla Taty niespodziankę, narysuj coś dla niego, zaśpiewaj piosenkę:

 

Daj mi rękę tato.

Już na dworze ciemno

a ja się nie boję bo ty idziesz ze mną.

Nawet z nocnych strachów nic sobie nie robię

Strachy uciekają gdy jestem przy tobie.

 

Refren: Tato, tato, jak to dobrze,

że jesteś zawsze blisko, i że kochasz mnie.

Tato, tato, nigdy nie smuć się

i pamiętaj przecież, ja też kocham cię.

 

Codziennie jesteśmy na długim spacerze.

Już mnie nauczyłeś jeździć na rowerze.

I wiem, że mnie jeszcze nauczysz wszystkiego

co mądre i dobre. I cieszę się z tego.

 

Refren: Tato, tato ….

O moich marzeniach nie powiem nikomu.

Chciałabym mieć tatę przez cały dzień w domu.

Żeby ważne sprawy na później zostawił

i żeby się głośno śmiał i ze mną bawił.

Refren: Tato, tato ….

 

Zagraj na kubkach!

Świętujemy Dzień Przyjaciela!

Przyjaciel to osoba nam bliska, kompan zabawy, ktoś kogo lubimy i chcemy z nim spędzać czas!

A Ty co lubisz robić z przyjacielem?

Narysuj swojego przyjaciela!

Spytaj mamę i tatę, może uda się spotkać z przyjacielem na wspólną zabawę?

Dzisiaj wybierzemy się w podróż do krainy Indian!

Razem z nimi zatańczymy indiański taniec:

Indianie to mieszkańcy obu Ameryk, są podzieleni na różne plemiona.

Zatańcz taniec z różnymi zwierzętami mieszkającymi razem z Indianami w Ameryce!

 

 

 

Dziękuję mamo, dziękuję tato – zaśpiewaj dla rodziców!

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

„Uczyliście mnie chodzić.

Uczyliście mnie mówić.

Jak się zachowywać.

Jak zwracać się do ludzi.

Ja mogę na Was liczyć.

Wiem, że mi pomożecie.

Najlepszych mam rodziców.

Na całym wielkim świecie.

Ref.:

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za to, że macie dla mnie czas.

Bardzo kocham Was.

A najpiękniejsze chwilę

są kiedy mnie tulicie,

dajecie mi buziaki,

idziemy tak przez życie.

Co mogę dla was zrobić?

Jak mogę się odwdzięczyć?

Jesteście w moim sercu,

będziecie w mej pamięci

Pamiętaj, że nie tylko od święta, ale każdego dnia staramy się wspierać swoich rodziców. Sprzątać w pokoju, ścielić łóżko, pomagać im jak nas o to proszą.

A teraz poruszamy się z muzyką!

Dzisiaj zagra dla nas sama orkiestra a my zagramy razem z nią na swym ciele!

https://www.youtube.com/watch?v=7iN7UgA-oJ0

W układzie słonecznym

Posłuchaj piosenki, zapamiętałeś jakie figury są w naszym układzie słonecznym?

 

Bawimy się z muzyką i wyruszamy w kosmiczną podróż!

Piosenka o figurach

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Jakie figury były w piosence? Narysuj je i spróbuj znaleźć w swoim domu.

Konkurs z chusteczkami – dzieci tańczą z chusteczkami, kawałkiem materiału, ścierką. Kiedy muzyka się zatrzyma mają zadanie złożyć chusteczkę na podłodze w różne kształty powiedziane przez rodzica, np. trójkąt, prostokąt, rulon, mały kwadrat.

Czy znasz instrumenty dęte drewniane?

Zobacz sam jak wyglądają, grają i jak są zbudowane!

Instrumenty dęte drewniane

Rozgrzej się z muzyką i zatańcz Zbójnickiego!

Do tańca Zbójnickiego przyda się drewniana łyżka, kij, ciupaga

 

Zagraj na domowych przedmiotach!

Przygotuj do gry przedmioty:

  • 2 drewniane/plastikowe łyżki,
  • kawałek gazety,
  • siatka foliowa,
  • szklankę,
  • łyżeczkę.

Zatańczmy razem!

„W moim ogródeczku” to piosenka ludowa pochodząca z okolic Lublina. Zatańczmy dziś razem!

 

 

Dżungla

https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg

Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

 

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,

małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,

w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Jakie zwierzęta mieszkają w dżungli? Jakie zwierzę może być królem dżungli?

Posłuchaj i rozpoznaj jakie zwierzę wydaje taki dźwięk? Gdzie ono mieszka?

https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU&t=10s

Zatańcz z małpą!

Majowe święta

W tym tygodniu będziemy mieli święta, jakie? 1 maja – Święto Pracy, 2 maja – dzień flagi, 3 maja – Konstytucji 3 maja. Konstytucja to zbiór najważniejszych praw w naszym kraju. Co to jest prawo? Kto z Was wie jakie kolory ma flaga naszego kraju? A jaki mamy godło, symbol narodowy? Jakie miasto jest stolicą Polski? Wiesz w jakim mieście mieszkał kiedyś smok? W jakim mieście mieszkamy? W jakim województwie mieszkamy? Jak nazywa się najdłuższa rzeka w Polsce?

Zaśpiewajmy razem dla Polski!

https://www.youtube.com/watch?v=GIyJnhY_HHU

Konkurs z chusteczkami – dzieci tańczą z chusteczkami, kawałkiem materiału, ścierką. Kiedy muzyka się zatrzyma mają zadanie złożyć chusteczkę na podłodze w różne kształty powiedziane przez rodzica, np. trójkąt, prostokąt, rulon, mały kwadrat.

Instrumenty ludowe

Pieśnią i tańcom towarzyszył akompaniament różnych instrumentów. Kiedyś do ich tworzenia wykorzystywano drewno, stopy metali do ozdoby, ale również skóry zwierząt, struny do instrumentów robiono z jelit zwierząt. Powstawało dużo instrumentów, część jest bardzo podobna do siebie, stworzona w różnych regionach o podobnej budowie – ludzie nie mieli takich kontaktów jak dzisiaj i nie wiedzieli, że gdzieś stworzono już coś podobnego. Wiele instrumentów: zdjęć i nagrań można znaleźć na stronie stworzonej przez Instytut Muzyki i Tańca:

http://ludowe.instrumenty.edu.pl/pl/instrumenty

Tańczymy taniec kaszubski Szewiec 

https://www.youtube.com/watch?v=BIl95F56w90

 

Tańczymy Grozika!

https://www.youtube.com/watch?v=axhr4XYazYs

Na początku dzieci podskakują razem z piosenka. Na słowach „przyszedł do niej braciszek” – tupiemy, a podczas „połamał jej koszyczek” – klaszczemy. „Oj Ty, Ty” – grozimy jednym palcem, potem drugim, a na słowa „za koszyczek zapłać mi” robimy obrót.

Dziecko dostaje dwie drewniane/plastikowe łyżki. Trzyma je w rękach i rusza się razem z muzyką/piosenką. Muzyka co jakiś czas się zatrzymuje, a w czasie ciszy rodzic klaszcze/stuka jakiś rytm i zadaje w jaki sposób dziecko ma zagrać ten rytm, np. uderzając łyżką  łyżkę, łyżką o ścianę, krzesło, podłogę itp.

Zabawa na zachowanie pulsu – dzieci chodzą lub biegają w równym pulsie granym, bądź klaskanym przez rodzica. Zadaniem dziecka jest nie zmieniać tempa i sposobu poruszania się, choć rodzic z czasem zmienia sposób klaskania – przyspiesza, zwalnia, klaska jakiś rytm. Jeśli dziecko się zgubi, wracamy do pierwszego pulsu – równych nut. Na początku będzie to trudne dla dzieci, z czasem coraz dłużej będą potrafiły utrzymać pierwszy puls.

 

Tańce kaszubskie

Kaszuby to region Polski, do którego zalicza się miasto Gdańsk i część wybrzeża (morze).

Wiele tańców tego regionu związanych jest z morzem – ruchy obrazują ruchy fal, prace rybaków. Jest również taniec, który stworzyli korsarze, czyli piraci. Taniec towarzyszył ludziom w różnych uroczystościach, np. podczas wesela, czy przywitania wiosny. Większość nazw jest w starszej odmianie naszego języka polskiego, który nazywa się gwarą, np. Cepôrz, Òwcôrz, Nasza nënka, Wôłtôk. Jest jeden taniec, który nazywa się Szewc. Kto to jest szewc? Co robi? W ruchach tego tańca znajdziemy czynności, które szewc wykonuje podczas swojej pracy.

Poniżej możemy zobaczyć jak dzieci tańczą układ ruchowy wykorzystujący różne ruchy tańców kaszubskich

https://www.youtube.com/watch?v=TmGsuVewbl4

Zabawy z rytmem

Echo rytmiczne – rodzic gra/klaszcze jakiś rytm, zadaniem dziecka jest powtórzyć to jak echo. Można również się zamienić – dziecko tworzy rytm, a rodzic powtarza;

Zagraj godziny – ile liczb mamy w zegarze? Dzieci z muzyką chodzą po pokoju. W czasie pauzy zatrzymują się, a rodzic mówi liczbę od 1 do 12 – dzieci uderzają tyle samo razy w instrument/ klaszczą, głośno licząc.

Gramy na swoim ciele z muzyką:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Drodzy Rodzice, Drogie Dzieci!
Niech te Święta Wielkanocne będą pełne nadziei i wiary.
Niech Chrystus Zmartwychwstały przyniesie wiosenne kwiaty radości, miłości, spokoju i szczęścia.
Ciepłych, pełnych radosnej nadziei Świąt Zmartwychwstania Pańskiego.
Rodzinnego ciepła, radosnych spotkań przy wielkanocnym stole oraz smacznego święconego jajka.
Tego życzą Wam wasze Panie: Pani Ula, Pani Patrycja, Pani Iwonka 🙂

Życzenia wielkanocne 2020. Najpiękniejsze życzenia na Święta ...

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Stroje ludowe

Dawno, dawno temu, nasi przodkowie również lubili tańczyć, śpiewać i bawić się przy muzyce. Tańce, które uczyliśmy się w przedszkolu pochodzą z tych dawnych czasów, z różnych części Polski. Kiedyś ludzi ubierali się inaczej, dzisiaj będziemy mogli zobaczyć różne dawne stroje. Dziś można spotkać zespoły, które nadal się w nie ubierają, tańczą i śpiewają.

https://www.youtube.com/watch?v=UgUs7-Yaj04

Po obejrzeniu filmiku pokoloruj dwa stroje. Jeden pochodzi z Podhala – regionu Polski gdzie mamy góry, a drugi z Krakowa – miasta, w którym mieszkał smok.

Wiosenna gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

„Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Chodź słońce dawno wstało
świeci i budzi nas
chodź rozruszamy ciało
wstań ruszyć się czas
włóż ulubione buty
bluzę spodenki też
tam wszyscy już czekają
chodź przyjaciół zbierz

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Chodź podaj rękę Zuli
widać metę tam patrz
tu każdy z nas wygrywa
tak ciesz się i skacz

Już od rana gimnastyka
świeci słonko gra muzyka
ciepła trawa stopy grzeje
nawet trener już się śmieje
każdy ćwiczy w pocie czoła
tęgie miny dookoła
rozruszamy wszystkie stawy
zapraszamy do zabawy

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo”

Podczas trwania zwrotek ruchem imitujemy to co dzieje się w piosence. Słońce wstaje, świeci – ręce unosimy do góry i machamy. Budzimy się przeciągając się. Ubieramy się i maszerujemy razem z rytmem piosenki.

W drugiej zwrotce również pokazujemy różne czynności. Gra muzyka – udajemy, że gramy na instrumencie, ciepła trawa stopy grzeje – kręcimy stopami po podłodze, śmiejemy się razem z trenerem, ocieramy pot z czoła.

Zabawy z rytmem:

  • Zagraj godziny – ile liczb mamy w zegarze? Dzieci z muzyką chodzą po pokoju. W czasie pauzy zatrzymują się, a rodzic mówi liczbę od 1 do 12 – dzieci uderzają tyle samo razy w instrument/klaszczą.
  • Dziecko dostaje dwa guziki. Trzyma je w rękach i rusza się razem z muzyką/piosenką. Muzyka co jakiś czas się zatrzymuje, a w czasie ciszy rodzic klaszcze/stuka jakiś rytm i zadaje w jaki sposób dziecko ma zagrać ten rytm, np. uderzając guzik o guzik, guzikami o ścianę, krzesło, podłogę itp.

 

Polonez

Taniec tańczymy w parach, pochodzi od średniowiecznego tańca chodzonego. Metrum w tańcu liczymy do 3.

Na ostatnich zajęciach tańca poznaliśmy jego podstawowe figury.

Zadania do wykonania:

  • obejrzenie fragmentu filmu „Pan Tadeusz” by zobaczyć w jakich strojach tańczono dawniej ten taniec.
  • taniec ten wykonuje się na koniec liceum, na uroczystym balu. Jak wykonują go starsi koledzy można zobaczyć w kolejnym nagraniu.
  • co to jest taniec? Próbujemy swoimi słowami stworzyć definicję. Według słownika PWN ” taniec – rytmiczne ruchy ciała wykonywane w takt muzyki”
  • muzykę do tańca wykonuje orkiestra. Utrwalamy pojęcia: orkiestra – zespół, grupa ludzi grająca wspólnie, dyrygent – osoba stojąca przed orkiestrą, która pokazuje jak gramy naszą muzykę, batuta – pałeczka, którą macha dyrygent. Oglądamy nagranie poloneza, w którym widzimy orkiestrę i próbujemy nazwać instrumenty, które widzimy: skrzypce, wiolonczele, flet, bębny, trąbka, fortepian, puzon, klarnet

https://www.youtube.com/watch?v=qE44MVA79-A

https://www.youtube.com/watch?v=_k8FmKKkMzk

https://www.youtube.com/watch?v=rlGMrh43Nhk

Rytmika w domu

Zabawy z przysłowiem np. „ W marcu jak w garncu”

  • Rodzic mówi przysłowie w różnym tempie, rytmie, z różną intonacją głosu, dzieci powtarzają każdy przykład jak echo;
  • Dzieci wymyślają sposób wypowiadania przysłowia, rodzice powtarzają;
  • Próbujemy stworzyć melodię do słów przysłowia;
  • Tworzymy mały utwór wykorzystując nasze przysłowie. Stworzymy go z 3 różnych części. Przykładowo w pierwszej części powtarzamy czterokrotnie przysłowie normalnym głosem, w drugiej części śpiewamy przysłowie dwukrotnie ze stworzoną przez siebie melodią. Na koniec recytujemy przysłowie cztery razy zaczynając od bardzo cicho, z kończąc na bardzo głośno. Stopniowo zmieniamy dynamikę wypowiedzi.

Nauka piosenki Pachnąca wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y

Słońce coraz mocniej świeci,

rosną zboża, krzewy, kwiaty.

Już się cieszą wszystkie dzieci

z wiosny strojnej w jasne szaty,

z wiosny strojnej w jasne szaty.

 

Wszystko cudnie nam rozkwita:

tulipany i żonkile.

Już pierwiosnek fiołka wita.

Znowu deszcz popadał chwilę,

znowu deszcz popadał chwilę.

Przyszła wiosna, piękna pani,

co bukiety kwiatów niesie.

Ogród cieszy nas ziołami.

Witaj w sadzie, witaj w lesie,

witaj w sadzie, witaj w lesie.

 

Poniżej przesyłam instrumentacje wykonaną na przedmiotach kuchennych.

Można również wykonać instrumenty muzyczne w domu i na nich grać razem z piosenką. Jak wykonać instrumenty:

13 instrumentów muzycznych do zrobienia samemu za grosze

……………………………………………………………………………………………………………..

„Przyjście wiosny”  Jan Brzechwa

Na­plot­ko­wa­ła so­sna, że już się zbli­ża wio­sna.
Kret skrzy­wił się po­nu­ro: „Przy­je­dzie pew­nie furą”.
Jeż się na­je­żył sro­dze: „Ra­czej na hu­laj­no­dze”.
Wąż syk­nął: „Ja nie wie­rzę. Przy­je­dzie na ro­we­rze”.
Kos gwizd­nął: „Wiem coś o tym. Przy­le­ci sa­mo­lo­tem”.
„Skąd zno­wu – rze­kła sro­ka – Ja jej nie spusz­czam z oka
I w ze­szłym roku, w maju, wi­dzia­łam ją w tram­wa­ju”.
„Nie­praw­da! Wio­sna zwy­kle przy­jeż­dża mo­to­cy­klem!”
„A ja wam to do­wio­dę, że wła­śnie sa­mo­cho­dem”.
„Nie­praw­da, bo w ka­re­cie!” „W ka­re­cie? Cóż pan ple­cie?
Oświad­czyć mogę krót­ko, przy­pły­nie wła­sną łód­ką”.
A wio­sna przy­szło pie­szo – już kwia­ty z nią się śpie­szą,
Już tra­wy przed nią ro­sną. I szu­mią: „Wi­taj wio­sno!”.

Zadania do wykonania w domu:

………………………………………………………………………………….

J jest najdłuższe spośród literek,
Czy to zaleta, czy to felerek?
Jeśli odpowiesz na to pytanie,
To J w pamięci twojej zostanie.

Zadania do wykonania w domu:

  • ……………………………………………………………………………………………..

Drogi rodzicu, przeczytaj dziecku opowiadanie. Następnie dziecko niech odpowie na pytania do opowiadania (dziecko próbuje odpowiadać na pytania pełnymi zdaniami).

1. Bocianie gniazdo

2. w-bocianim-gniezdzie-cz-2-pd-197-4712 (1)

Wyżej została wstawiona historyjka obrazkowa. Zadaniem dziecka jest ułożenie jej w odpowiedniej kolejności. Następnie dziecko niech samodzielnie stara się ją opowiedzieć pełnymi zdaniami.

W tym samym pliku znajduje się również gra double.

Zasady gry:

Na środku leży stos kart do gry, odwróconych obrazkiem w dół. Prowadzący jednocześnie wykłada dwie karty obrazkami do góry. Zadaniem graczy jest jak najszybciej znaleźć element wspólny, występujący na obu kartach, i wypowiedzieć jego nazwę.
Wariant I: Gracz, który jako pierwszy wymieni nazwę obiektu występującego na obu kartach, otrzymuje jedną z dwóch kart. Następnie prowadzący dobiera na środek kolejną kartę.  Gra toczy się do wyczerpania kart. Dziecko,które zbierze najwięcej kart, wygrywa.

Wariant II: Gracz, który jako pierwszy wymieni nazwę obiektu występującego na obu kartach, otrzymuje punkt (np. zielone papierowe
kółeczko). Następnie prowadzący zabiera karty do puli i ponownie prezentuje dowolne dwa kartoniki. Gra kończy się, gdy gracz jako pierwszy zdobędzie dziesięć punktów.

Piosenka do samodzielnego nauczenia:

Maszeruje wiosna – Tekst piosenki

Karta do utrwalania litery „j”

Życzę miłej pracy !!! 🙂

 

Nauka Języka Angielskiego

       Zapraszam Państwa do wspólnego śpiewania po angielsku piosenki o ubraniach. W czasie śpiewania dzieci mogą równocześnie pokazywać, jak zakładają poszczególne części garderoby. Oto nagranie i tekst piosenki :

The Put on Your Jumper Song

Put on your jumper, ( załóż swój sweter )

Put on your jumper,

Put on your jumper,

1,2,3 !

Put on your trousers, ( załóż swoje spodnie )

Put on your trousers,

Put on your trousers,

1,2,3 !

Put on your coat, (załóż swoją kurtkę )

Put on your coat,

Put on your coat,

1,2,3 !

Put on your hat, ( załóż swoją czapkę )

Put on your hat,

Put on your hat,

1,2,3 !

Put on your shorts, ( załóż swoje spodenki )

Put on your shorts,

Put on your shorts,

1,2,3 !

Put on your T-shirt, ( załóż swoją bluzkę )

Put on your T-shirt,

Put on your T-shirt,

1,2,3 !

Miłego śpiewania :))

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Tematyka tygodnia: JESTEŚMY W KOSMOSIE

Zadania do wykonania: 

Poniedziałek 30.03.2020 r. Układ Słoneczny – 30.03.2020 r.

Wtorek 31.03.2020 r. Wyprawa na Księżyc – 31.03.2020 r.

Środa 01.04.2020 r. Na nieznanej planecie -1.04.2020 r.

Czwartek 02.04.2020 r. Spotkanie z Ufoludkiem – 02.04.2020 r.

Piątek 03.04.2020 r. Mikołaj Kopernik – 03.04.2020 r.

Prezentacja multimedialna: Mikołaj_Kopernik

Piosenka:

 

Tematyka tygodnia: WIELKANOC
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 06.04.2020 r. Nadchodzi Wielkanoc – 06.04.2020 r.

Wtorek 07.04.2020 r. Pisanki, kraszanki – wtorek 07.04.2020 r.

Prezentacja multimedialna:  Wielkanocne pisanki

Środa 08.04.2020 r. Wielkanocne przysmaki – 08.04.2020

Karty pracy:  Karta pracy 2 Karta pracy 3 Karta pracy 4 Karta pracy 5 Karta pracy 6 Karta pracy 7 Karta pracy 8

Czwartek 09.04.2020 r. Wielkanocny koszyczek – 09.04.2020 r.

Karty pracy:  Karta pracy 9 Karta pracy 10 Karta pracy 11

Piątek 10.04.2020 r. Śmigus – Dyngus – Piątek 10.04.2020 r.

 

Tematyka tygodnia: ZMYSŁY POMAGAJĄ POZNAĆ ŚWIAT
Zadania do wykonania:

Wtorek 14.04.2020 r. Wzrok – wtorek 14.04.2020 r.

Środa 15.04.2020 r. Smak – Środa 15.04.2020 r.

Karty pracy:  Karta pracy1 Karta pracy 2

Czwartek 16.04.2020 r. Dotyk – Czwartek 16.04.2020 r.

Karty pracy:  Karta pracy 3 Karta pracy 4

Piątek 17.04.2020 r. Słuch – Piątek 17.04.2020 r.

Prezentacja multimedialna: Słuch –

Zagadki słuchowe:

Karty pracy:  Karta pracy 5 Karta pracy 6

 

Tematyka tygodnia: EKOLOGIA
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 20.04.2020 r. Dbam o Ziemię – Poniedziałek 20.04.2020 r.

Wtorek 21.04.2020 r. Czyste powietrze wokół nas – Wtorek 20.04.2020 r.

Środa 22.04.2020 r. Święto Ziemi – Środa 22.04.2020 r.

Czwartek 23.04.2020 r. Jestem przyjacielem wody – czwartek 23.04.2020 r.

Odgłos wody:

Piątek 24.04.2020 r. Mamy rady na odpady – piątek 24.04.2020 r.

 

Tematyka tygodnia: Polska – Moja Ojczyzna
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 27.04.2020 r. Polska Moja Ojczyzna – Poniedziałek 27.04.2020 r.

Wtorek 28.04.2020 r. Symbole Narodowe – Wtorek 28.04.2020 r.

Środa 29.04.2020 r. Konstytucja 3 Maja – Środa 29.04.2020 r.

Czwartek 30.04.2020 r. Święto Flagi – Czwartek 30.04.202 r.

 

Tematyka tygodnia: DZIELNI STRAŻACY
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 04.05.2020 r. W Straży Pożarnej – Poniedziałek 04.05.2020 r.

Wtorek 05.05.2020 r. Dbamy o swoje bezpieczeństwo – Wtorek 05.05.2020 r.

Środa 06.05.2020 r. Wojtek Strażakiem – Środa 06.05.2020 r.

Czwartek 07.05.2020 r. Wóz Strażacki – Czwartek 07.05.2020 r.

Piątek 08.05.2020 r. Bądź ostrożny – Piątek 08.05.2020 r.

 

Tematyka tygodnia: W gospodarstwie
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 11.05.2020 r. Na wsi – Poniedziałek 11.05.2020 r.

Wtorek 12.05.2020 r. Zwierzęta w gospodarstwie – Wtorek 12.05.2020 r.

Środa 13.05.2020 r. Muzyka na wiejskim podwórku – Środa 13.05.2020 r.

Czwartek 14.05.2020 r. Wiejskie produkty – Czwartek 14.05.2020 r.

Piątek 15.05.2020 r. Gdzie rośnie cukier – Piątek 15.05.2020 r.

 

Tematyka tygodnia: W świecie książek
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 18.05.2020 r. Jak powstaje książka – Poniedziałek 18.05.2020 r..05.2020 r

Wtorek 19.05.2020 r. Książka moim przyjacielem – Wtorek 19.05.2020 r.

Środa 20.05.2020 r. Bohaterowie moich ulubionych bajek – Środa 20.05.2020 r.

Czwartek 21.05.2020 r. W bibliotece – Czwartek 21.05.2020r.

Biblioteka-TEKST

Piątek 22.05.2020 r. W księgarni – Piątek 22.05.2020 r.

 

Tematyka tygodnia: Nasi Kochani Rodzice
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 25.05.2020 r. Moja rodzina – Poniedziałek 25.05.2020 r.

Wtorek 26.05.2020 r. Moja mama – Wtorek 26.05.2020 r.

Środa 27.05.2020 r. Mój tata – Środa 27.05.2020 r.

Czwartek 28.05.2020 r. Drzewo genealogiczne – Czwartek 28.05.2020 r.

Piątek 29.05.2020 r. Zabawy z mamą i tatą – Piątek 29.05.2020 r.

 

Tematyka tygodnia: Święto wszystkich dzieci
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 01.06.2020 r. Dzień Dziecka – Poniedziałek 01.06.2020 r.

Wtorek 02.06.2020 r. Dziecięcy świat – Wtorek 02.06.2020 r.

Środa 03.06.2020 r. Tolerancja – inny to nie znaczy gorszy – Środa 03.06.2020 r.

Czwartek 04.06.2020 r. Zabawy dzieci z róznych stron świata – Czwartek 04.06.2020 r.

Piątek 05.06.2020 r. Dzieci z różnych stron świata – Piątek 05.06.2020 r.

 

Tematyka tygodnia: Kwitnący sad
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 08.06.2020 r. W sadzie – Poniedziałek 08.06.2020 r.

Wtorek 09.06.2020 r. Pszczoły i miód – Wtorek 09.06.2020 r.

Środa 10.06.2020 r. Owoce w sadzie – Środa 10.06.2020 r.

Piątek 12.06.2020 r. Owoce lata to samo zdrowie – Piątek 12.06.2020 r.

 

Tematyka tygodnia: Podróże małe i duże
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 15.06.2020 r. Jedziemy samochodem – Poniedziałek 15.06.2020 r.

Wtorek 16.06.2020 r. Lot samolotem – Wtorek 16.06.2020 r.

Środa 17.06.2020 r. Płyniemy statkiem – Środa 17.06.2020 r.

Czwartek 18.06.2020 r. Jedzie pociąg z daleka – Czwartek 18.06.2020 r.

Piątek 19.06.2020 r. Jeździmy rowerami – Piątek 19.06.2020 r.

 

Tematyka tygodnia: Witaj lat, witajcie wakacje!
Zadania do wykonania:

Poniedziałek 22.06.2020 r. Nadchodzi lato – Poniedziałek 22.06.2020 r.

Wtorek 23.06.2020 r. Kolory lata – Wtorek 23.06.2020 r.

Środa 24.06.2020 r. Lody, lody dla ochłody! – Środa 24.06.2020 r.

Czwartek 25.06.2020 r. Bezpieczne wakacje – Czwartek 25.06.2020 r.

Piątek 26.06.2020 r. Letnie sporty i zabawy – Piątek 26.06.2020 r.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Drodzy Rodzice!

Zadanie dla dzieci. Prowadzenie kalendarza pogody.
W poniższe karty trzeba wpisywać:
  • datę,
  • ile stopni jest w danym dniu,
  • narysowanie pogody np. jeśli pada deszcz to chmurkę z lecącymi z niej kroplami, jak słońce to rysujemy piękne słońce.

Kalendarz prowadzimy cały CZERWIEC!

……………………………………………………………………………………….

TAK PRACUJEMY W DOMU 🙂

Prace Klaudii 🙂

    Marysia – jak zwykle pracowita 🙂

Piękna praca Natalii – Wiosna

 Kacper S. – nasz pracuś 🙂

Pracowity Sebastian 🙂

 Nasz Olaf 🙂 pracowity i super czytający 🙂

 

Karolinka – miło widzieć jak super pracuje 🙂 Oby tak dalej!

Praca Laury – jak zawsze piękna 🙂

Tak pracuje Lena 🙂 Super 🙂

  Popatrzcie jak pracuje Adaś. Super 🙂

 Marcel C. 🙂 Pracuś 🙂

  ………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Nauka języka angielskiego

 

W czasie wykonywania pięknych prac lub w przerwach dzieci mogą śpiewać i skakać razem z wielkanocnym zajączkiem. Oto nagranie i tekst do piosenki :

 

W trakcie pierwszej zwrotki skaczemy jak zajączki i śpiewamy :

This is the way the bunny hops

Hop, hop, hop, hop, hop, hop !

This is the way the bunny hops on Easter Day.

W trakcie drugiej zwrotki ruszamy noskami :

This is the way he wiggles his nose

Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle !

This is the way he wiggles his nose on Easter day.

W trakcie trzeciej zwrotki udajemy, że kłapiemy uszami :

This is the way he flops his ears

Flop, flop, flop, flop, flop, flop !

This is the way he flops his ears on Easter Day .

Teraz machamy ogonkami :

This is the way he shakes his tale

Shake, shake, shake, shake, shake, shake !

This is the way he shakes his tale on Easter Day.

Na koniec znowu podskakujemy jak wielkanocny zajączek :

This is the way the bunny hops

Hop, hop, hop, hop, hop, hop !

This is the way the bunny hops on Easter Day.

 

Kolejnym krokiem w radosnym oczekiwaniu na święta może być też opanowanie niektórych słów związanych tradycjami wielkanocnymi :

 

Zapraszam Dzieci i Rodziców do wspólnego śpiewania. Tym razem piosenka o tym, jak dzieci szukały mamy w całym domu :

Where’s mummy ?   Gdzie jest mama ?

Is she in the kitchen ?   Czy jest w kuchni ?

No, she isn’t. Where is she ?   Nie, nie ma jej. Gdzie jest ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the living room ? Czy jest w pokoju gościnnym ( salonie ) ?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the bathroom ? Czy jest w łazience ?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the bedroom ? Czy jest w sypialni ?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the garage ? Czy jest w garażu?

No, she isn’t. Where is she ?

 

Where’s mummy ?

Is she in the garden ? Czy jest w ogrodzie ?

No, she isn’t. Where is she ?

Prosimy zapoznać się z broszurą „Profilaktyka uzależnień wśród dzieci”

PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ WŚRÓD DZIECI-ULOTKA